Gå til innhold

Får bare 2.1 istedenfor 7.1 med Audigy2 ZS


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et audigy 2 ZS kort, og et Creative Gigaworks sett, med 7 høytalere og en sub. Disse er koblet opp riktig, dette har blitt sjekket. Men i windows får jeg bare lyd i 2.1. I creative programvaren, hvor man velger høytaleroppsett (synkronisert med windows) er 7.1 satt, men når jeg prøver den høytalerplasserings-testen, hvor den skal spille av en lyd i hver høyttaler, kommer front, side og rear høyre og venstre i fronthøytalerene. Det samme gjelder spill. Det som er så rart, er at hvis jeg bruker den høyttaler-kalibrerings-saken, klarer den helt flott å fordele lyd på alle høytalerene... Men det fungerer ingen andre steder. Og windows-settingen for høytalerene har en lei tendens til å sette hardware-acceleration på 40% hardware, altså deaktiverer endel funksjoner ved hver oppstart.

 

Jeg kan heller ikke aktivere EAX i spill, selv om både kortet og driverene støtter dette. Det som er så merkelig er at det fungerte fint, så er høyst sannsynlig noe merkelig feil med oppsettet eller driverene, men jeg har nye drivere fra creative og samme oppsett ellers som alltid før... Noen ideer?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har samme problemet, akkurat samme faktisk. Jeg har et Gigaworks sett og bruker et onboard 7.1 lydkort på hovedkortet. Jeg trodde først at det bare var feil på lydkortet, men fikk låne et Audigy kort av en kompis og fikk akkurat samme problemet. Fryktelig irriterende å ikke kunne bruke alle høytalerene i spill, ødelegger mye av stemningen når all lyd kommer forfra :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...