Gå til innhold

PC på Veggen Update 21.06.06


Anbefalte innlegg

Hva gjør man når man har lite skrivebordsplass men trenger en PC til?

Jo man henger den på veggen :!: (kunne jo altids sette den på gulvet ved siden av skrivebordet, men det blir for kjedelig :p )

Prosjektet går ut på å lage et kabinett/oppheng til en PC jeg har liggende (ikke store greiene) som skal henge på veggen og ligne mer eller mindre på et bilde.

 

Etter noen minutter med tenking og skisser på papir kom jeg fram til dette.

veggmount.jpg

( Sketchup fila for de som er interresert i en nærmere kikk. )

PSU'en skal være "naken" den også, og monteres på bakplata med samme type skruer som man bruker til å montere hovedkort med. Og jeg kommer til å lage en brakett til å feste bryter og kontakt fra strømforsyningen.

 

Men nå fant jeg ut at jeg hadde et lite probem i forhold til papirtegningene mine, plass til overs :nei: . Men det løser vi enkelt med en liten logo i en eller annen form, tenker meg en opplyst plexilogo. Kanskje en som blinker etter nettverks-/harddiskaktivitet. Men det tar vi seinere.

 

IMG_5375l.jpg

Ut på handletur:

2 Aluminiumsplater 25cm*40cm*1,5mm

1 10pakk M5 sekskantskruer

1 10pakk M5 forsenkede skruer

2 M5 gjengetapper

 

Siden jeg ikke fikk tak i en stor aluminiumsplate måtte jeg bruke to små som jeg fester sammen med noen aluminimsbiter jeg popnagler fast på baksiden, så jeg får finne på en måte å skjule den skjøten på :hmm: .

 

IMG_5376l.jpg

Maskere.

 

IMG_5379l.jpg

Og markere.

 

IMG_5382l.jpg

Prøvemontering etter borring, og jada det passer :yes:

 

IMG_5384l.jpg

Maskert plate nr. 2 og klar til å markere videre.

 

Det var det for nå. Vil gjerne høre hva dere synest, og tar imot alle forslag til logo og til hvordan jeg kan skjule den skjøten mellom de to platene.

 

Kommentarer her

Endret av Per-Ole
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da var det på tide med en update.

 

Har ikke fått gjort noe i helga men nå som vi er ute i uka igjen har jeg fått gjort litt.

 

IMG_5402l.jpg

Jeg prøvde litt fram og tilbake med PSU'en men fant ut at det var sånn jeg ville ha den.

 

IMG_5401l.jpg

Siden jeg kjører strømforsyninga uten dekselet må jeg jo ha et sted å feste kontakten og bryteren, så da tegnet jeg opp en brakett til det.

 

IMG_5403l.jpg

Sånn skal den monteres

 

IMG_5464l.jpg

Kuttet ut og pusset ned med "wannabe dremeln"

 

IMG_5465l.jpg

Og bøyde den i skrustikka med en hammer og trekloss

 

IMG_5471l.jpg

Kontakt og bryter montert. Og braketten er montert på bakplata.

 

500.jpg

Den er festet med to M3 skruer

 

IMG_5456l.jpg

Da var det å kutte til og borre opp stengene jeg skal bruke til å feste plexiglasset med. Jeg gjenget de til M5, men når jeg gjenget de måtte jeg skru de ganske hardt fast i skrustikka for at de skulle sitte fast. Og da ble de ikke noe særlig pene, så jeg bestemte meg for å kappe til noen rør til å ha utenpå så de ikke så så stygge ut. Jeg reduserte også antallet til fire forde de var så vanskelige å lage, og forde jeg tror det holder. (Jeg får se om jeg lager flere seinere.)

IMG_5459l.jpg

 

IMG_5462l.jpg

Da var det å feste de to platene sammen, sånn ble det, 3 av festene blir skjult av HK.

Jeg har også pusset kjapt over med litt finkornet sandpapir.

 

IMG_5463l.jpg

Vibrasjonsdemping til Harddisken, det er gummiføtter som jeg har laget hull til skruer i.

Jeg klistret også på et par på baksiden for å hindre vibrasjonsforplantning videre til veggen

 

IMG_5479l.jpg

Jeg monterte også senderen til det trådløse tastaturet og musa jeg hadde liggende og gjemte ledningene bak hovedkortet.

 

IMG_5472l.jpg

Prøvemontering med all hardware

 

IMG_5476l.jpg

Sånn den henger nå.

 

IMG_5478l.jpg

Nærbilde av tilkoblinger

 

IMG_5482l.jpg

Nærbilde av opphenget, jeg bruker O-ringer for å minimalisere vibrasjonsforplantninger videre til veggen.

 

Kommentarer her

Endret av Per-Ole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...