Misantropen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 (endret) Bestillte for litt over et år siden webhosting og .com domene gjennom www.web10.nu (Talk Active - Dansk firma). Dette ble dessverre ikke brukt til det jeg hadde planer om, så jeg ønsker ikke å ha verken domenet eller webhostingen mer. I det siste har de begynt å sende meg regninger for dette års hosting, noe jeg ikke er interessert i å ha mer. Regningen innehold også en informasjon om at jeg skulle betale for en tjeneste jeg hadde bestilt i april 2006 på web10.nu. Vel, jeg var der inne i 2005 og bestilte noe, men jeg har ikke en gang vært innlogget der i 2006. Sendte dem derfor en e-mail og lurte på om noen hadde bestilt noe er i mitt navn, men det viste seg i en eller annen "avtaletekst" de har at avtalene fornyes automatisk hvert år uten noen form for samtykke fra kunde. -Har de lov til å gjøre det slik? Sendte dem deretter mail om at jeg ikke ønsket å være kunde der mer. Dette godtok de ikke, og ba meg sende SKRIFTLIG avbestilling som inneholdt navn, kundenr og passord(som jeg ikke husker), samt underskrift i brev eller på fax. -Kan de kreve dette? Spesielt siden jeg aldri bestilte tjenesten noe mer "skriftlig" form enn via web / epost. Jeg har i hvertfall betalt regningen de sendte meg i håp om at noe blir refundert nå som jeg sendte en skriftlig avbestilling (i dag). Men det virker som disse folka er verre å bli kvitt en herpes. De har også sagt at saken vil gå til inkasso om jeg ikke betalte regningen, i steden for det som er mer vanlig med webhosting,at de bare sier opp avtalen og stopper alle tjenestene. -HVIS det nå skulle dukke opp et inkassokrav; kan jeg da si jeg er uenig i kravet slik at det blir et "omtvistet krav"? Endret 15. juni 2006 av Krapfoss
JohndoeMAKT Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 For min del høres det ut som om de driver ganske profesjonelt og at de har sitt på det tørre. Dersom det i avtalen du har sagt ja til står at hosting for påfølgende år blir automatisk påført deg med mindre du avbestiller så er det vel slik det er. At de krever skriftlig avbestilling over faks med signatur syntes jeg også høres rimelig ut selv om slikt er mer vanlig blant bedrifter. Jeg syntes du bør gå gjennom avtalen du sa ja til i 2005 og se om du finner punktet de nevner og eventuelt finne ut om slike avtaler er lovlig i følge dansk lov. Dersom avtalen er slik er det vel bare å avbestille og betale med mindre du greier å få til en avtale hvor hostingen blir avbrutt med en gang mot at du f.eks bare betaler for ut kvartalet. At de bruker inkasso i stedet for å bare si opp tjenesten er vel også opp til de å vurdere dersom de har loven på sin side.
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Det er normalt at de tar det som en "selvfølge" at du skal ha server & domene om du ikke avbestiller.. Sånn er det med det meste, ikke bare webserver osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå