Gå til innhold

Nytt lyrdkort til bruk av musikk produsering


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter et greit og nytt lydkort. Det kortet jeg har i maskinen nå er integrert på hovedkortet. Det er faktisk ganske dårlig, det henger igjen så sykt når jeg bruker en del synther osv.

 

Har sett på et kort i prisguiden her, å lurer på om noen har noe og si om kortet. Kom gjerne med forslag av andre kort. Ikke over 1000kr.

 

Programmet jeg bruker er FLstudio6. + vstier

z3ta

vanguard

v-station

 

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=userReviews

 

På forhånd takk!

Endret av jaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar det var ment 1000kr, ikke 100.. :p

Audiophile 2496 er et greit kort, lav latency og bra muligheter for tilkoblinger etc.

For samme prisen kan man også få E-MU 0404. Det har like mange inputs (2x analog, 1x SPDIF), men har i tillegg mulighet for optisk I/O.

I tillegg kan det kjøre noen (relativt enkle) effekter på selve kortet, slik at det avlaster prosessoren.

Akkurat hvilket av de to som er "best" aner jeg ikke.. Om ikke Optisk I/O og/eller effekt-biten er viktig, så tror jeg det er ganske hipp som happ hvilket av de to du velger.

 

Om det kun er lav latency du trenger, så kan du jo teste å bruke Asio4all - http://www.asio4all.com/ før du investerer i nytt lydkort.

Lenke til kommentar

Ja det var ment 1000kr, hehe skrev litt feil. Men til du som ga meg link til asio4all.com den fungerte faktisk ganske bra. Men nå ble problemet at cpuen ble belastet utrolig mye i forhold. Men nå henger ikke lydene igjen hvert fall.

 

Så takk for den lenka du ga meg der. Da venter jeg faktisk med å kjøpe nytt kort til etter sommeren en gang når jeg skal legge penger i ny maskin.

 

Takk!

Lenke til kommentar

M-Audio Audiophile 2496 til kr 895,-.

 

Ekte 24-bit ved 96 KHz, ASIO 2.0 samt AC3/DTS pass-through.

Jeg har dette kortet, og det fungerer utmerket til alt av musikkprodusering som krever lav forsinkelse. Reason kjører med ~2 ms forsinkelse via ASIO2, og har brukt en ekte hardware synth via Cubase SX2 med dette kortet.

Kortet funker utmerket til også spill og film :wee:

 

Audiophile er basert på de noe dyrere Delta-kortene.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Hvis du installerer asio4all driveren, får du forsinkelse ned mot 5 millisekunder fra det integrerte lydkortet. Har selv brukt et integrert lydkort til musikkproduksjon(lo-fi). En ulempe er at dac-en låter ganske så gjørmete i forhold til de på kort i 1000kronersklassen. Men forsinkelse er først og fremst et driverproblem.

 

Hoppsann- det var allerede foreslått.

Endret av Zommaz
Lenke til kommentar

Er faktisk latency jeg slet med før, men det som ble enda et problem nå er at ASIO4ALL driveren bruker en haug med CPU kraft i forhold til før. Men det går greit for nå henger det hvert fall ikke igjen når jeg spiller av et prosjekt eller skal spille inn.

 

Men jeg skal kjøpe meg nytt kort senere når den nye pcen skal bestilles. Så takk for alle svar uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...