Gå til innhold

Highlightning av kode

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For øyeblikket så har dere to måter å highlighte kode på:

//SQL-kode her

som forsåvidt fungerer meget bra :thumbup:

og

//Kode her

som egentlig ikke gjør noe annet enn å sette koden inn uten hightlightning..

Er det mulig at dere gjør noe alá det som finnes på denne siden, så kan man bruke [code=språk], for eksempel

, og da få PHP highlightning av koden..

Det ville vært veldig praktisk i mange sammenhenger.

Jon(hoo)

EDIT: En ting til.. [ code ] - taggen legger til en ekstra newline på starten av koden, det gjør ikke SQL...

Endret av Jonhoo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg støtter dette forslaget! :)

Selv om en alltids kan benytte dedikerte programmer/nettsideløsninger til dette formålet, er det langt lettere dersom det var inkorperert i forumsoftvaren. I tillegg hadde bruken av slik syntaksuthevelse blitt langt mer konsekvent om det fantes en lettvint og nærliggende metode for sådant.

Skrevet
Noen moderatorer som kunne tenke seg å svare på dette?

Sterk ønsket funksjon :)

6313348[/snapback]

Så vidt så jeg vet så er det ingen moderator som kan se på dette, det må nok en admin til for å gjøre noe slikt :)

Skrevet

En PHP tag med syntax highlight vil nok dukke opp etterhvert, om andre språk og dukker opp får vi se basert på aktivitet, en total omskriving som du nevner over her blir nok litt vel drøyt. :)

Skrevet (endret)

Er det ikkje HTML-koding her og?

<!-- Test -->

Joda, visst er det det!

Eigen highlighting for CSS hadde vore greit å ha på webdesign-forumet *hint hint* :)

Endret av Arve Systad
Skrevet

Ellers har vel UltraEdit en god del moduler som kan lastes ned for støtte til alle slags språk, det kan kanskje være en idé å se hvor lett disse kan inkluderes som en løsning her?

Skrevet
Håper på positiv respons fra en administrator..

6327312[/snapback]

Det må du neppe forvente.. "De har mye å gjøre om dagen" er et svar vi begynner å bli vandt med. Dette er litt synd, for vi har mange konstruktive forslag som fremmes ganske ofte som kan gjøre forumet enda litt bedre enn det det er.

Jeg har også hørt rykter om at ekstra arbeidskraft i admin/drift-delen ikke er aktuelt på en stund, men dette burde absolutt revurderes imo.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...