Gå til innhold

se på tv-en og surfe på internett samtidig

peace2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

lurer på om det går ann å vise på TV_en (tvout) på Tv-skjermen samtidig som å surfe og arbeide med dataskjermen... :hmm:

Jeg har TV tuner og tv out .. men problemet er at jeg ikke utnytter Data-skjermen noe særlig når jeg viser tv eller filmer på tv-skjermen, da er det ikke noe stor vits med tv-out...

Finnes det noen programmer som ordner dette?

Endret av xox
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilket skjermkort?

Jeg har dette oppe og gå uten problemer.

6302829[/snapback]

Jeg bruker ATI radion 9200 .. jeg kan switche mellom tv og skjerm eller ha dem oppe samtidig, men samme bilde vises både på tv og pc-skjermen som sagt...

Skrevet

Hos meg også, men så lenge jeg kan ha andre ting over bildet på pcen, er det egentlig ikke noe problem.

TVen er satt til fullskjerm slik at filmer der går over det hele, mens på pcen kan det være et lite vindu.

Skrevet

hvis du kan sette tv som skjerm #2, så sett den til extended. tar er det bare å sette extended som theatremode. da får overlay (video) på tven, og du kan jobbe med pcen samtidig.

Skrevet

Jeg fikk det til med "utvidet skrivebord" (det var da jeg kunne velge mellon skjerm #1 og #2) men det funka dårlig , hver gang jeg klikker på noe faller video-en fra fullskjerm modus til vanlig modus.. jeg prøvde flere media spillere, det hjalp ikke mye ..

hvis du kan sette tv som skjerm #2, så sett den til extended. tar er det bare å sette extended som theatremode. da får overlay (video) på tven, og du kan jobbe med pcen samtidig.

6305106[/snapback]

Jeg har satt TV til skjerm #2 nå , men hvordan setter jeg den til extended/theatremode? (hvor finner jeg den instillingen? )

Skrevet

extended er utvidet skrivebord, så du har kommet halvveis.

jeg bruker nyeste catalyst, theatremode finner du i Catalyst Control Center (enten avansert der du setter oppløsning, eller ikon på skrivebordet). så finner du deg frem til Video (dette er i nyeste catalyst), All Settings, og velger Theatre Mode under "Extended Desktop shows overlay".

nå er det bare å starte en videofil, så vil den komme opp i fullscreen på tv/skjerm2, du trenger ikke sette fullscreen som du ellers gjør, bare la den kjøre i bakgrunnen.

Skrevet

Jeg bruker "Clone" funksjonen i Nvidia sine driver instillinger, samt setter fullscreen video på tven på.

Da får du f.eks hvis du har på VLC, så får du filmen ut på tv selv om den ligger lagt ned på skriveborde.

Skrevet
extended er utvidet skrivebord, så du har kommet halvveis.

jeg bruker nyeste catalyst, theatremode finner du i Catalyst Control Center (enten avansert der du setter oppløsning, eller ikon på skrivebordet). så finner du deg frem til Video (dette er i nyeste catalyst), All Settings, og velger Theatre Mode under "Extended Desktop shows overlay".

nå er det bare å starte en videofil, så vil den komme opp i fullscreen på tv/skjerm2, du trenger ikke sette fullscreen som du ellers gjør, bare la den kjøre i bakgrunnen.

6309147[/snapback]

fant ut at jeg ikke hadde siste versjon av Catalyst. måtte laste ned Catalyst før det du sa stemte her. takk for hjelpen! :D

Skrevet
Jeg bruker "Clone" funksjonen i Nvidia sine driver instillinger, samt setter fullscreen video på tven på.

Da får du f.eks hvis du har på VLC, så får du filmen ut på tv selv om den ligger lagt ned på skriveborde.

6309754[/snapback]

Jeg bruker "Clone" her også , det går ikke med Extended modus , da får ikke du valgt theatremode. Derfor måtte jeg skifte til clone og prøve igjen så gikk det fint! , nå er det bare å åpne en video fil , minimere den å jobbe videre, så er den på tv i fullscreen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...