Gå til innhold

Delt HD Finner Bare c:


Anbefalte innlegg

:( Hei jeg delte Min Hd som jeg har OS på har en 15 gb Western digital delte denne i 2 men finner bare c: Grunnen til det er at den adre ikke blei formatert da jeg innstalerte xp. Har en Fysisk hd til på 160 gb som da er D: og E:

Finnes det et Program som finner den uformaterte Hardisken.

Jeg ble ikke spurt om og formater Den adnre delen Av Os Disken på 15 gb

post-67173-1150179800_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan formatere den andre parttisjonen på harddisk 0 via DiskManagement. Etter formattering vil denne få første ledige bokstav. Dette kan medføre at du må endre bokstavtilknytning på lagringsmediene slik at det passer deg.

6297762[/snapback]

Men jeg ser ikka hardisk0 den er ikke synlig i windows xp.

men skulle innstalere et program da så jeg den

Lenke til kommentar
Du kan formatere den andre parttisjonen på harddisk 0 via DiskManagement. Etter formattering vil denne få første ledige bokstav. Dette kan medføre at du må endre bokstavtilknytning på lagringsmediene slik at det passer deg.

6297762[/snapback]

Men jeg ser ikka hardisk0 den er ikke synlig i windows xp.

men skulle innstalere et program da så jeg den

6297773[/snapback]

Benytt DiskManagement. Før den er formatert vil du ikke se den i "min datamaskin" og heller ikke kunne bruke den, hverken til programmer eller lagring av filer.

Lenke til kommentar

Hvis Diskmanagement ikke sier deg noe,

 

1. Start->

2. Kontrollpanel ->

3. Sjekk at den står på Klassisk visning, (dvs at du ser mange ikoner, og ikke "kategori visning som ytelse, sikkerhetssenter osv osv).

Hvis du må bytte til Klassisk, så gjør du det oppe til venstre "bytt til klassisk visning".

4. Administrative verktøy ->

5. datamaskin behandling ->

6. Lagringsplass ->

7. Disk behanding ->

 

Da vil du få opp en oversikt over diskene dine, formaterte og uformaterte, derfra kan du formatere disken din.

 

Hvis det blir for tungvindt for deg kan du prøve f.eks Partition Magic, hvorvidt det er noe enklere er en annen sak.. hehe.

Endret av dale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...