araziel Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Hepp. Jeg kjøpte en ny disk i går, satte den inn i maskina, og plugga inn på vanlig vis. Fra før av hadde jeg 2 stk WD 200 GB Caviar disker (IDE) og en WD Raptor (SATA), den jeg kjøpte var en Samsung Spinpoint 250 GB (SATA). Når jeg kom inn i win var både den Samsungen, og en av 200 GBene som allerede stod i 'uninitialized' i disk manager. Jeg prøvde sådan å initialize begge, men den gamle disken ville ikke, samsungen fikk jeg i gang. Jeg regna med dette kom av strømmangel. Jeg har en slik lekker modulær PSU, så sikkert litt vel mye på en kanal. Jeg skulle uansett ta ut en av de gamle 200GB diskene straks jeg hadde fått ting kopiert over til Samsungen, så jeg dreit i dette for øyeblikket. Jeg kopierte det jeg hadde på den gamle disken som initializa til Samsung disken. Så slo jeg av maskina, tok ut den gamle 200GBen som jeg hadde sikkerhetskopiert, og ordna strømmen slik at jeg er sikker på at kanalene er a-ok. Tingen er at nå ser jeg kun WD 200GBen (som ikke initializa første gangen) som uformatert i disk manager. Den er initializa, men all plassen sees som unallocated. Den har(hadde ) kun en stor NTFS partisjon. Så, noen som har innspill eller ideer til noe jeg kan prøve? Kan jeg rewrite partisjonsinformasjonen på noe vis uten å miste data? Eller kan det hjelpe å lage en Dynamic Disk av den, hva nå enn det er, eneste valget jeg har i disk manager på disken nå (bortsett fra å reformatere).
araziel Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Skrevet 13. juni 2006 Partitionmagic ftw Klarte å undelete partisjonen, ikke at jeg skjønner hvorfor den var deleta in the first place, men men. YAY!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå