Gå til innhold

Garanti på slark på n80


Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte meg en ny nokia n80, i slutten av mai. (27.mai) Har vært veldig fornøyd med telefonen. Jeg merket når den var helt ny, at det var en liten slark i telefonens slide mekanisme som var uten spesielle problemer. Denne har etter hvert utviklet seg til å bli langt verre. Har nesten en følelse av at de to delene skal ramle fra hverandre. Dekker garanti denne slarken? evt fått omlevert den? telefonen er kjøpt i butikk.

 

takk for mulige svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

kjøpte meg en ny nokia n80, i slutten av mai. (27.mai) Har vært veldig fornøyd med telefonen. Jeg merket når den var helt ny, at det var en liten slark i telefonens slide mekanisme som var uten spesielle problemer. Denne har etter hvert utviklet seg til å bli langt verre. Har nesten en følelse av at de to delene skal ramle fra hverandre. Dekker garanti denne slarken? evt fått omlevert den? telefonen er kjøpt i butikk.

 

takk for mulige svar!

6296913[/snapback]

 

Jeg mener at det dekkes i garanti. Produkt feil! :D

Lenke til kommentar

Jeg har fått to N80'er med slark, og har byttet begge hos GSM.no. De har blitt sendt til Nokia, og etter at de har vært der har jeg fått tilbud om ny telefon. Jeg har byttet telefonene før det har gått 7 dager, og da har du rett på ny telefon hvis det er produktfeil. Har man hatt telefonen i mer enn 7 dager sendes den til reprasjon. Så du må nok belage deg på en tid uten N80'en.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Jepp, den vil bli reparert men høyst sannsynlig ikke byttet i ny. Dette fordi du har hatt den lenger enn 7 dager som er Nokia's DOA-frist. Er telefonen "Dead On Arrival" så blir den byttet, men fristen er altså 7 dager fra kjøpsdato. Du vil få telefonen reparert, men det vil selvsagt ta litt tid da den må sendes til verksted osv. Du har krav på lånetelefon, men ikke samme type.

 

Smoker2: Ditt spørsmål hører ikke hjemme i denne tråden, start gjerne en egen tråd. Husk å spesifisere hvilken Nokia-modell det dreier seg om, da formatering av internminne gjør forskjellige ting på forskjellige modeller.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Trådstarter: Jepp, den vil bli reparert men høyst sannsynlig ikke byttet i ny. Dette fordi du har hatt den lenger enn 7 dager som er Nokia's DOA-frist. Er telefonen "Dead On Arrival" så blir den byttet, men fristen er altså 7 dager fra kjøpsdato. Du vil få telefonen reparert, men det vil selvsagt ta litt tid da den må sendes til verksted osv. Du har krav på lånetelefon, men ikke samme type.

 

Smoker2: Ditt spørsmål hører ikke hjemme i denne tråden, start gjerne en egen tråd. Husk å spesifisere hvilken Nokia-modell det dreier seg om, da formatering av internminne gjør forskjellige ting på forskjellige modeller.

 

-snubbel

6312659[/snapback]

Hei

Jeg forsåvidt det da,jeg vet finnes en tråd om det,så jeg ville ikke starte en til.jeg fant ikke det emne noen sted,har en N80.Kan vel si det selv om det ikke helt er det rette sted.

Endret av smoker2
Lenke til kommentar
Trådstarter: Jepp, den vil bli reparert men høyst sannsynlig ikke byttet i ny. Dette fordi du har hatt den lenger enn 7 dager som er Nokia's DOA-frist. Er telefonen "Dead On Arrival" så blir den byttet, men fristen er altså 7 dager fra kjøpsdato. Du vil få telefonen reparert, men det vil selvsagt ta litt tid da den må sendes til verksted osv. Du har krav på lånetelefon, men ikke samme type.

 

Smoker2: Ditt spørsmål hører ikke hjemme i denne tråden, start gjerne en egen tråd. Husk å spesifisere hvilken Nokia-modell det dreier seg om, da formatering av internminne gjør forskjellige ting på forskjellige modeller.

 

-snubbel

6312659[/snapback]

 

Fikk vite i dag av Elkjøp at Nokias DOA-frist er 24 timer, og ikke 7 dager som du sier.

Endret av Bersagel
Lenke til kommentar
Fikk vite i dag av Elkjøp at Nokias DOA-frist er 24 timer, og ikke 7 dager som du sier.

6316398[/snapback]

 

Dette betyr i beste fall at den du snakket med på Elkjøp ikke er oppdatert. I verste fall betyr det at han/hun løy for deg.

 

Nokia endret DOA-rutiner i vinter. DOA-fristen er 7 dager. Nokia utvidet denne fristen for å gjøre det enklere for forhandlere å selge Nokia-produkter, antagelig som et resultat av at mange forhandlere nektet å ta inn de første produksjonsbatchene av nye modeller.

 

Om Elkjøp har andre rutiner burde ikke dette gå utover kunden.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Fikk vite i dag av Elkjøp at Nokias DOA-frist er 24 timer, og ikke 7 dager som du sier.

6316398[/snapback]

 

Dette betyr i beste fall at den du snakket med på Elkjøp ikke er oppdatert. I verste fall betyr det at han/hun løy for deg.

 

Nokia endret DOA-rutiner i vinter. DOA-fristen er 7 dager. Nokia utvidet denne fristen for å gjøre det enklere for forhandlere å selge Nokia-produkter, antagelig som et resultat av at mange forhandlere nektet å ta inn de første produksjonsbatchene av nye modeller.

 

Om Elkjøp har andre rutiner burde ikke dette gå utover kunden.

 

-snubbel

6316502[/snapback]

 

Det var han som stod i serviceavdelingen som nektet for at Nokia hadde en DOA-frist på 7 dager, men som i stedet mente at den var kun på 24 timer. Det hele endte med at han sa jeg kunne få snakke med sjefen hos Elkjøp, en mann som kunne mye mer om kundeservice enn tullingen fra serviceavdelingen. Men beklageligvis hadde de ikke ny N80 inne for øyeblikket, så jeg måtte vente til i morgen (lørdag) for å få den byttet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...