Nici Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Hei, jeg skal kjøpe ny mobil, og skulle egentlig kjøpe meg en Nokia 6131, men ombestemte meg siden mange sa den hadde dårlig batterilevetid. Skal derfor vente litt til de nye modellene kommer til sommeren før jeg kjøper ny. Har sett på en del modeller meg 3G nå siden det er en del ekstra muligheter med 3G mobil. Det jeg lurte på var om en telefon med HSDPA kan benytte seg av UMTS til å bruke for eksempel videotelefoni? Siden det bare er en oppgradering av UMTS. Valget står mellom noen samsungmodeller som Z560 og Z710. Har også sett på en Benq-Siemens. Foretrekker Z560 siden den har EDGE også, i motsetning til Z710. Dette er en fordel siden det er best dekning på EDGE foreløpig. Vet ikke hvem jeg skal velge. Hvis HSDPA kan brukes i UMTS nettet så vil jeg helst ha Z560. Håper noen kan hjelpe, Hilsen Nici
snubbel Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 HSDPA-modellene til Samsung blir ikke lansert i Norge før det er HSDPA-nett her, så Z560 må du nok til Asia for å få kjøpt. Folk kvier seg for å kjøpe 3G-telefoner på grunn av manglende dekning, så du er nok litt langt framme når du vurderer HSDPA-telefon :-) -snubbel
Nici Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Den er grei! Takk... Kanskje det blir Z710 da. Hvis den kommer. Håper egentlig på en kamskjelltelefon med Edge og 3G. Liker de ekstra mulighetene selv om det er dårligere dekning. Derfor vil jeg ha Edge også. Men får bare vente litt til ;o) Nici
hobgoblin Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 HSDPA-modellene til Samsung blir ikke lansert i Norge før det er HSDPA-nett her, så Z560 må du nok til Asia for å få kjøpt. Folk kvier seg for å kjøpe 3G-telefoner på grunn av manglende dekning, så du er nok litt langt framme når du vurderer HSDPA-telefon :-) -snubbel 6295700[/snapback] unskyld at jeg vekker den her opp igjen men jeg ser ingen grunn til å ikke legge ut telefonen på det norske markedet bare fordi vi ikke har hsdpa her i landet (enda). den har fortsatt umts og edge, samt alt det andre. at kjøper ikke får brukt hsdpa-hastighet enda er ett mindre problem i mine øyne... og skulle en rote seg nedi europa så er det mange steder en kan faktisk få brukt denne hastigheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå