Gå til innhold

TES: hvordan bruker jeg mod og hva er en patch?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

En patch er en oppdatering av et spill (eller annet program) og lages alltid av samme firma som lager/gir ut spillet (programmet). Så alle patcher for TES serien hentes fra Bethesda, dvs. The Elder Scrolls

 

En 'mod' er en TES ting - Utviklerne av TES serien har tillatt at hvemsomhelst kan legge inn/endre ting i spillet ved å lage en mod(ification). Også du. Mods kan kun brukes på PC versjonen, ikke Xbox.

Et greit sted å finne modser her: TES Source, antall mods pr 12.06.06 til Oblivion er i overkant av 2600 bare på dette nettstedet.

 

Få andre spill enn TES serien har mulighet for mod's.

Lenke til kommentar

Har du ikke spilt spillet selv da? Er ganske vanskelig å ikke finne ut hvordan du bruker en mod..

 

Altså, moddene er filer som ender med .esp

Kopier disse til Oblivion\Data mappen og kjør snarveien til Oblivion på skrivebordet. Da kommer det opp en meny der du kan velge play game, Data Files osv. Velg Data files og kryss av dem moddene du vil bruke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
ja jeg har spillet, men ville vite hvordan man bruker en mod før jeg prøvde å laste ned noen

 

Du må lese 'innstallasjons beskrivelse' til hver enkelt av dem. De installeres ikke helt likt.

 

Et råd: Les om dem og prøv de mest brukte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...