perjohan Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har plutselig fått infam knirking øverst i rattstammen, rundt tenningslåsen i min Peugeot 406. Ikke sikkert det er tenningslåsen, diverse hendler for lys, radio, mv. fins også der. Det knirker nesten hele tida når motoren er i gang, også når bilen står helt stille, og jeg sitter helt rolig uten å røre rattet eller noe annet. (Nei, det er ikke nøkkelknippet som svinger, om noen finner på å foreslå det). Jeg begriper ikke hva det er. Det er jo ingen ting som går rundt inni der. I hvert fall ikke som jeg kan se. Noen som har vært borti dette?
LiamH Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Noe ligger sikkert å gnikker mot et eller annet. Kan det være plastdekselet bak rattet? Har vært borti lignende, bare ikke ved rattet. Skal ikke så mye til før bl.a. plast lager en helt forferdelig irriterende lyd hvis det gnir mot noe... :!:
Baardson Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har plutselig fått infam knirking øverst i rattstammen, rundt tenningslåsen i min Peugeot 406. Ikke sikkert det er tenningslåsen, diverse hendler for lys, radio, mv. fins også der. Det knirker nesten hele tida når motoren er i gang, også når bilen står helt stille, og jeg sitter helt rolig uten å røre rattet eller noe annet. (Nei, det er ikke nøkkelknippet som svinger, om noen finner på å foreslå det). Jeg begriper ikke hva det er. Det er jo ingen ting som går rundt inni der. I hvert fall ikke som jeg kan se. Noen som har vært borti dette? 6286072[/snapback] Var borti dette for noen år siden, og da var det leddet som holdt på å ta kvelden så det ble skiftet på verksted, Sjekk leddet!! ev. prøv å olje det
perjohan Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Skrevet 14. juni 2006 Var borti dette for noen år siden, og da var det leddet som holdt på å ta kvelden så det ble skiftet på verksted, Sjekk leddet!! ev. prøv å olje det 6295475[/snapback] Hvilket ledd? Ved rattet, eller i andre enden av rattstammen?
Baardson Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Var borti dette for noen år siden, og da var det leddet som holdt på å ta kvelden så det ble skiftet på verksted, Sjekk leddet!! ev. prøv å olje det 6295475[/snapback] Hvilket ledd? Ved rattet, eller i andre enden av rattstammen? 6304964[/snapback] Sitter ett ledd i motorrommet mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå