Gå til innhold

Rens av Canon kamera i Trheim


Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til hvor de kan ta en rens av Canon 30D ?

 

Er dette veldig vanskelig å få til selv.

 

Vedlegget viser hvordan bildene blir med liten blender.

 

post-30589-1150019713_thumb.jpg

 

Kamera er kjøpt for noen uker siden, er dette noe som går på garanti ?

Endret av leo24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke garantisak. Støv vil komme på bildesensor ved normal bruk. Kjøp et rensesett og lær bruken (se manualen på kameraet). Du vil ha bruk for dette med jevne mellomrom og det vil være dumt å være avhengig av en fotoforretning i nærheten hele tiden.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke nødvendigvis å være det, jeg har sjekket bildene jeg tok med liten blender da jeg først åpnet kameraet (dvs tok objektiv ut av emballasje, holdt kamera opp ned, og skrudde på objektiv), og det er et eller to korn jeg kan se der og.

Lenke til kommentar
steike til masse støv du har skaffet deg på noen få uker da!

Kanskje litt lurt å ikke skifte objektiv FOR ofte?  :!:

6300147[/snapback]

Mener en annen på forumet opplevde det samme med helt nytt 350D kort tid tilbake. Kamera kom altså med forhåndsinstallert støv. Dette blåste han lett bort med en ørepumpe. Det så veldig likt ut dette tilfellet, så ta en tur på apoteket og kjøp en ørepumpe.

Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om at nye kameraer ofte levers med støv på bildebrikken. Da jeg fikk nytt kamerahus for en tid tilbake (KM Maxxum 5D) gikk jeg rett ut på gata og tok et testbilde mot himmelen. Selvsagt var det støv/flekker på brikken. 3 runder med rensing måtte butikken gjøre før jeg var fornøyd.

 

Skjønner at dette ikke kan være en garantisak når en har brukt kameraet en kort periode. Men jeg syns selgeren må kunne ordne opp når kameraet er splitter nytt. Forøvrig så syns jeg fotobutikkene burde tilby rensing mye billigere enn de gjør idag. Det tar dem kanskje 5 minutter, og så skal de ha 5-600 kroner. Mitt neste hus kjøper jeg hos den butikken som tilbyr denne servicen til f.eks 100 kr. Det måtte være et fortrinn i konkurransen med nettbutikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...