Gå til innhold

videoredigering - Problemer! trenger hjelp raskt..

Amento

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

her er greia:

Jeg har fått en CD med video fra klassen's englandstur. totalt 1t 30min, ca 3 GB.

Filmen var på CD'en delt opp i to deler. størrelsen er 720x576.

Det jeg trenger er å sette sammen delene, klippe bort en del tull i filmen, eksportere som en valig filmfil for deretter å lage DVD aka meny osv.

filtypen på filene er mpeg. Da jeg prøvde å laste opp filmen til windows move maker så fikk jeg feilbeskjed:

scarborough 2mpeg.mpg kunne ikke importeres. Et grensesnitt har for mange metoder å starte hendelser fra

Hvordan kan jeg få gjort den jeg skrev ovenfor? prøvde med MAGIX movie edit silver, men da jeg skulle eksportere så så jeg at det kom til å ta sinnsykt lang tid, rundt 6-7 timer... :(

må ha hjelp rimelig kjalp fordi filmen skal være færdig snart...

Endret av Zathardor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar langt tid å eksportere med Magix, men den tiden som pleier å komme opp i starten stemmer somregel ikke, men det vil nok ta et par timer.

Det kan være du finner noe om du googler etter "movie edit" eller lignende.

Skrevet

Virtualdub vil ikkje hjelpe, då det ikkje støtter MPEG-filer (iallfall ikkje MPEG2), men det finst ein anna versjon av programmet, Virtualdub-MPEG2 som skulle klare jobben fint.

Om du får gjort heile jobben (redigering og brenning) via Magix er det det beste.

Virtualdub kan berre gjere enkel redigering, ikkje noko brenning, og Movie Maker kan heller ikkje brenne til DVD. Dermed, vil du bruke nokon av dei må du fyrst redigere, so lagre filmen som DV AVI, og so brenne med eit anna program.

Skrevet

OMG! fant et dritbra program. Alle sammen som holder på med videoredigering! Prøv DVD moviefactory!

Funka kjempebra. slapp noe sinnsyk lang konvertering eller redigering. bare importerte filmen, delte opp i kapittler, lagde meny(Du får til å lage sinnsykt proffe menyer), og brente det.

Nå tipper jeg læreren blir fornøyd... :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...