Gå til innhold

lokal ip med php?


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en måte å få tak i den lokale ip'n til marskiner med php?

 

Jeg har kodet et system som man kan logge seg inn på med forskjellige brukerkontoer på siden min, men problemet er at hvis noen andre er bak samme router som meg så kan de også bruke den kontoen.

 

Om det ikke er noen måte for å få den lokale ip'n til en marskin, er det noe annet jeg kan gjøre for å hindre andre å missbruke kontoen når jeg f.eks. er på lan...? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<?php 

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];  // IP'en er da $ip

?>

 

Tror nok den der skal fungere fint! :)

6278588[/snapback]

takk for svaret, men det er ip'en til routeren, men den ip'en jeg er ute etter er den som routeren gir ut til pc'ene i nettverket under seg...

Lenke til kommentar
<?php 

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; // IP'en er da $ip

?>

 

Tror nok den der skal fungere fint! :)

 

EDIT: fiksetrikse litt..

6278588[/snapback]

 

Denne henter ekstern ip, ikke internt i lokalnettverk (slik jeg forstod at trådstarter ønsket).

 

Jeg er verken hacker eller cracker, men jeg tror du må være det for å finne lokal ip.

Lenke til kommentar
<?php 

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; // IP'en er da $ip

?>

 

Tror nok den der skal fungere fint! :)

 

EDIT: fiksetrikse litt..

6278588[/snapback]

 

Denne henter ekstern ip, ikke internt i lokalnettverk (slik jeg forstod at trådstarter ønsket).

 

Jeg er verken hacker eller cracker, men jeg tror du må være det for å finne lokal ip.

6278614[/snapback]

ok, så det er ikke en gang noen ting man kan skrive med JavaScript som gir fra seg den interne ip'en?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en måte å få tak i den lokale ip'n til marskiner med php?

 

Jeg har kodet et system som man kan logge seg inn på med forskjellige brukerkontoer på siden min, men problemet er at hvis noen andre er bak samme router som meg så kan de også bruke den kontoen.

 

Om det ikke er noen måte for å få den lokale ip'n til en marskin, er det noe annet jeg kan gjøre for å hindre andre å missbruke kontoen når jeg f.eks. er på lan...? :hmm:

6278549[/snapback]

 

Da har du programmert et dårlig system. Finn noen annen måtte å identifisere brukeren på enn ved bruk av IP adresser.

 

start et session feks.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en måte å få tak i den lokale ip'n til marskiner med php?

 

Jeg har kodet et system som man kan logge seg inn på med forskjellige brukerkontoer på siden min, men problemet er at hvis noen andre er bak samme router som meg så kan de også bruke den kontoen.

 

Om det ikke er noen måte for å få den lokale ip'n til en marskin, er det noe annet jeg kan gjøre for å hindre andre å missbruke kontoen når jeg f.eks. er på lan...? :hmm:

6278549[/snapback]

 

Da har du programmert et dårlig system. Finn noen annen måtte å identifisere brukeren på enn ved bruk av IP adresser.

 

start et session feks.

6278822[/snapback]

 

session, ja! skal ta en titt på det... takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...