Gå til innhold

Brenne mp3 filer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Dette er sikkert lettfor de fleste men jeg er helt ny i linux. Har ubuntu 6.0.3 (eller hva den heter)

Når jeg prøver å brenne mp3 filer får jeg denne feilmeldingen i K3b "Kunne ikke håndtere følgende filer siden formatet ikke er støttet"

I GnomeBaker: "The plugin to handle a file of type audio/mpeg is not installed"

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få dette til å funke? Regner med at det er et tileggsprogramm som ligger inne i synaptic jeg må installere?

Endret av Jorsalfar
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Dette er sikkert lettfor de fleste men jeg er helt ny i linux. Har ubuntu 6.0.3 (eller hva den heter)

Når jeg prøver å brenne mp3 filer får jeg denne feilmeldingen i K3b "Kunne ikke håndtere følgende filer siden formatet ikke er støttet"

I GnomeBaker: "The plugin to handle a file of type audio/mpeg is not installed"

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få dette til å funke? Regner med at det er et tileggsprogramm som ligger inne i synaptic jeg må installere?

6277908[/snapback]

I de fleste openSource linux så er ikke .mp3 et format som distroen kjenner til fra boksen. Du må laste ned apps. for og kunne kjøre og brenne dette filformatet.

Skrevet

I alla fall for gnomebaker trenger du gstreamer0.8-pakker, du kan også bruke serpentine som følger med Ubuntu og den trenger gstreamer0.10-pakker. Gnomebaker er ikke oppgradert til å bruke gstreamer0.10 ennå. Alt dette ligger i universe/multiverse.

Skrevet
at noen får till Linux i det hele tatt skjønner jeg ikke :wow:

6277990[/snapback]

Tja, er ikkje så vanskelig, siden bortimot allt er godt dokumentert i wiki.ubuntulinux.com

Men desverre så er jo dei fleste for lat til å lese dokumentasjonen.

Ein annan ting er at støtten for ufrie format varierermykje frå distro til distro. T.d. arch har stort sett codecs for allt i pakkesystemet,menst debian/u(k)(x)buntu har valgtå ikkje ta med desse pakkane.

Skrevet
at noen får till Linux i det hele tatt skjønner jeg ikke :wow:

6277990[/snapback]

Det finnes hjelpeprogrammer som hjelper deg med å installere de tingene nybegynnere ofte ikke vet hvordan de gjør/hva programmene heter.

Er jo det samme som å f.eks si:

"du må installere divx codec i windows for å spille av divx"

er bare et annet navn for det.

En stor fordel med Linux her er at du ikke trengre å lete rundt på internet for å finne det du leter etter.

Dessuten, når codecs er lagt til så funker stort sett alt!

Hovedproblemet ligger vel i at det meste er lukket og det at de fleste Linux-miljøer ikke liker å legge til propriære koder, selv om det finnes untak som Mepis og kommende Freespire.

Hadde alt vært open-source på den andre siden... tenk så greit alt hadde funket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...