Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha TZR50: Plomberinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må av med alle kåpene og hele anlegge da? Hva med de fjerene som er festet i silynderen, er de vanskelige å få på igjen?

Har kjøpt meg en 120dyse og et powerfilter, men tror det er for stort. Hvor i svarte sitter det orginale egentlig? Er en 'boks' under tanken, kan det stemme? Står filteret er for bl.a DTX 125cc, forhandleren mente på det burde passe alle AM6 motorer så hvorfor ikke en 50cc, om det ikke er samme motoren bare nedplombert. Hva gjør jeg for å skifte det? Tar av tanken osv da sikkert. Vanskelig?

Bestille meg en Tecnigas RSG potte. Crash.no

6292610[/snapback]

 

av med alle kåpene ja:P ta av hele eksospotta og fjerene.. fjerene er ikke vanskelig å få på igjen... det er lissom vanskligere å sette på kåpene jeg å ta av og på optta lissom...!

Lenke til kommentar

Den dør sakte menn sikkert av bensinmanbel uten større dyse. Bytta dyse i går, og nå har jeg litt mer drag på laft turtall. Men går ikke noe særlig bedre for å si det sånn. Har ikke tatt noen plomberinger enda. Men det funker altså med powerfilter og 110 dyse uten å ta noen plomberinger, men det går ikke direkte mye fortere. hehe

Lenke til kommentar

powerfilter er rett og slett får å få den til å gå "penere, ville tatt en titt på dysa, sett om motoren får rikelig med olje og bensin. vis ikke så burde du ta ut plombene, ville kanskje fjerna de som sitter i svana, fordi da vil du ikke få så "falsk" lyd på tzren din. dette med større dyser, og powerfilter, blir rett og slett får mye stazz for motoren din. vis du skal dyse den opp, ville jeg anbefale og sette på trimsynlindere, ikke noe mer, det dysa gjør er å tillfører mer bensin og olje inn i motoren din, dette er også kanskje en av grunnene du sliter litt her. så det du gjør nå er: sjekke tennpluggen om den har blitt svart etter "dette" 2. fjern plombene i svana, vær forsiktig med dette, veldig varsomt utstyr. 3. ta en kjøringstest.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg fikk nylig min splitter nye Yamaha TZR50 som selvfølgelig er stappa med plomberinger. Noen som kan beskrive 'godt' hvor de ligger? Hadde hvert litt kjekt om den gikk litt mer enn 42km/h@6500rpm i 6.gir. hehe. Hadde også hvert fint om 'hvordan' jeg gjør det. Er min første gir-ped og har heller ikke særlig erfaring emd å skru, hehe. En som driver å selger scootere og slikt rundt her men har ikke peiling på Yamaha.

 

Greetings! Takker for svar.

6277843[/snapback]

 

I Svanehalsen på eksosanlegget er det en blombering

(svanehalsen like før eksospotten der det blir smalt)

tar du den vekk går d fortere ;)

Jeg har en Yamaha YZR 50 med 115 dyse og nye drevkit og gull kjede.fjerna bloberinga..og fiksa litt til ;D Går i 100 (+ - )

Lenke til kommentar

var innom verkstedet her i forigårs.. titta på TZR som lå i deler.. fy faen så lite eksos høl!! var kanskje 5 mm i dia.. ikke rart tzr går pi**!

 

lærte hvordan man fjerna plomba og sånt (begge to) da., veldig let som kulern sier :)

 

vinkelsliper og hammer ftw!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...