Sweet Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 seff ^^ bare hyggelig med andre med tzr. har hatt mye trøbbel med min da men verkstedet har alltid fikset det ettersom det er 2 års garanti på sykkeln. Lenke til kommentar
kulern89 Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Må av med alle kåpene og hele anlegge da? Hva med de fjerene som er festet i silynderen, er de vanskelige å få på igjen? Har kjøpt meg en 120dyse og et powerfilter, men tror det er for stort. Hvor i svarte sitter det orginale egentlig? Er en 'boks' under tanken, kan det stemme? Står filteret er for bl.a DTX 125cc, forhandleren mente på det burde passe alle AM6 motorer så hvorfor ikke en 50cc, om det ikke er samme motoren bare nedplombert. Hva gjør jeg for å skifte det? Tar av tanken osv da sikkert. Vanskelig? Bestille meg en Tecnigas RSG potte. Crash.no 6292610[/snapback] av med alle kåpene ja:P ta av hele eksospotta og fjerene.. fjerene er ikke vanskelig å få på igjen... det er lissom vanskligere å sette på kåpene jeg å ta av og på optta lissom...! Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 Da var powerfilteret montert! fy veldi for et luftfilter som var der. 39mm passet grrrom-grrommm lyd, men får for lite bensin så må kjøre med shoke ^^ Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2006 Må kjøre med shoke på, for ellers dør den av bensinmangel. Kan jeg bytte til 110 (eller 120) dyse nå uten effektanlegg? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 14. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2006 har du tatt plombene på den? altså et powerfilter skal ikke ha så mye og si til at den blir bensintørst... er motoren innkjørt ? kan være at den må varmes opp litt først..det måtte min før jeg hadde kjørt 1000km Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. juni 2006 Den dør sakte menn sikkert av bensinmanbel uten større dyse. Bytta dyse i går, og nå har jeg litt mer drag på laft turtall. Men går ikke noe særlig bedre for å si det sånn. Har ikke tatt noen plomberinger enda. Men det funker altså med powerfilter og 110 dyse uten å ta noen plomberinger, men det går ikke direkte mye fortere. hehe Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 15. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2006 powerfilter er rett og slett får å få den til å gå "penere, ville tatt en titt på dysa, sett om motoren får rikelig med olje og bensin. vis ikke så burde du ta ut plombene, ville kanskje fjerna de som sitter i svana, fordi da vil du ikke få så "falsk" lyd på tzren din. dette med større dyser, og powerfilter, blir rett og slett får mye stazz for motoren din. vis du skal dyse den opp, ville jeg anbefale og sette på trimsynlindere, ikke noe mer, det dysa gjør er å tillfører mer bensin og olje inn i motoren din, dette er også kanskje en av grunnene du sliter litt her. så det du gjør nå er: sjekke tennpluggen om den har blitt svart etter "dette" 2. fjern plombene i svana, vær forsiktig med dette, veldig varsomt utstyr. 3. ta en kjøringstest. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juni 2006 Har bytta tilbake til orginal luftfilteret nå, men dysa har jeg fortsatt. Den får for lite bensin orginalt så jeg beholder den. Lenke til kommentar
Lass3 Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg fikk nylig min splitter nye Yamaha TZR50 som selvfølgelig er stappa med plomberinger. Noen som kan beskrive 'godt' hvor de ligger? Hadde hvert litt kjekt om den gikk litt mer enn 42km/h@6500rpm i 6.gir. hehe. Hadde også hvert fint om 'hvordan' jeg gjør det. Er min første gir-ped og har heller ikke særlig erfaring emd å skru, hehe. En som driver å selger scootere og slikt rundt her men har ikke peiling på Yamaha. Greetings! Takker for svar. 6277843[/snapback] I Svanehalsen på eksosanlegget er det en blombering (svanehalsen like før eksospotten der det blir smalt) tar du den vekk går d fortere Jeg har en Yamaha YZR 50 med 115 dyse og nye drevkit og gull kjede.fjerna bloberinga..og fiksa litt til ;D Går i 100 (+ - ) Lenke til kommentar
kulern89 Skrevet 28. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2006 nettopp hatt mopeden min på rep. nå... det som var galt med min(siden den gikk så ENORMT dårlig), var at det hadde lekket bensin og olje i eksos potta... så bestilt effektannlegg nå Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 1. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2006 var innom verkstedet her i forigårs.. titta på TZR som lå i deler.. fy faen så lite eksos høl!! var kanskje 5 mm i dia.. ikke rart tzr går pi**! lærte hvordan man fjerna plomba og sånt (begge to) da., veldig let som kulern sier vinkelsliper og hammer ftw! Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2006 Montert Tecnigas SRG effektanlegget på fredag og satt i 115 dyse som fulgte med (faktisk) å nå går den 95km/h med org. dreving, målt med GPS. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 Vet ikke om denne tråden er helt død men prøve likevell Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2010 Gammel tråd, hjelp til trimming av mopeder er fy i forumet nå for tiden. En del nye poster fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg