Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær på VGS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan være borte opptil 15 % i alle fag..

 

Dvs at i fag som gym, som du bare har to timer i uka, bør man ikke være bort mer enn 4 timer i halvåret.. Har du 6 timer fravær der, kan noen lærere la vær å gi deg karakter, men det varierer veldig fra lærer til lærer.

 

I 5-timers-fag som matte, naturfag, engelsk, osv. kan du være borte 10-12 timer totalt, før du bør begynne å være forsiktig..

 

Men som sagt, dette varierer veldig fra lærer til lærer, noen er mer nøye på det enn andre.

Lenke til kommentar

Det med 15% er feil, det var slik for noen år tilbake, men en ny regel som kom ifjor fjernet den. Nå er det slik at lærern kan stryke deg om hun\han føler at du ikke kan nok.. om du f.eks tar alle prøver og får 5, men kun møter opp i 1 time pr uke (og har opprinnelig 5), så kan du faktisk stå, om lærern godtar det seff. Tvilsomt at personen gjør det, men i teorien skal hun\han det.. Jeg fikk f.eks 24% fravær i mediafaget nå i år, men har gjort det bra i faget, fått femmere og fikk 6 på tentamen, så jeg stod med glans.. Så det kommer helt ann på læreren.

 

Men du kan ikke stryke uten å ha fått varsel!

 

Til informasjon hadde jeg 20 dager og 32 timer fravær på VKII, og fikk ikke varsel i et eneste fag.

Endret av Snoft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...