Riggs Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Hei. Her om dagen lånte jeg Stronghold 2 av en kamerat. Det er et herlig spill, men har en del bugs + at det hakker ekstremt når det skjer mye på en gang. Hadde faktisk perioder hvor spillet fryste i 3-5 sekunder. Jeg har Pentium 4 3.20 GHz, Radeon 9800 Pro og 2,50 GB RAM. Synes derfor det er merkelig at jeg slet med å spille det spillet. Men uansett. Mitt spørsmål er om dere har forslag til gode alternativer som ligner på Stronghold 2? Jeg digger å beskytte bygningene mine og alle menneskene i byen med tykke murer, som igjen kan utstyres med tårn o.l. Høres kanskje rart ut, men jeg synes den typen spill er geniale. Finnes det da noe på markedet som kunne passet for meg? Alle forslag mottas med stor takk! Endret 8. juni 2006 av Riggs
hugRmunR Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Stronghold og Stronghold: Crusader! 2'eren er det dårligste i serien
Riggs Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 OK, så du mener jeg vil få minst like mye moro med de to? Er Stronghold og Stronghold Crusader to forskjellige spill? Hva er hovedforskjellene? Forresten tusen takk for kjapp respons!
hugRmunR Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Stronghold er det første i serien (sjølsagt) og er i mine øyne mye bedre... Mye mer gjennomført multiplayer, og har en spesiell sjarme over seg ^^ Crusader er et stand-alone produkt, som virker litt som en expansionpack. Foregår i tiden med korsfarere... Løvehjerte og Saladin Begge to har samme grafikkmotor (2d), som er ganske detaljert Og det du likte med murer og tårn er der au
Riggs Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Dette høres faktisk lovende ut. Husker jeg og kameraten min spilte litt Stronghold Crusader sammen, og det var veldig artig. Da skal jeg se å få tak i de to spillene, og teste de ut. Tusen takk for kjapp og effektiv respons!
hugRmunR Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 For all del Elsker de spillene selv Her er forøvrig en liten link
Riggs Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Takker. Fikk igjen gamle minner når jeg så de bildene der. Er multiplayermulighetene gode på disse to spillene? Hvordan fungerer det kort fortalt?
hugRmunR Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Vel... Multiplayeren, kort fortalt, er genial ^^ Er ikke så veldig ressurs race, og man kan ta seg god tid til å bygge sin lille festning. Er endel bra server innstillinger, som f.eks at man ikke kan angripe før etter en gitt tid Minner om andre RTS spill i multiplayer, bare med litt dypere håndtering av sine undersåtter
Riggs Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Høres bra ut. Alltid stress når man kan angripe fra starten av, da får man liksom ikke etablert seg ordentlig hvis du skjønner hva jeg mener. Skal helt klart teste ut multiplayer, men er nødt til å trene en del først, veldig lenge siden jeg spilte disse to spillene.
Riggs Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Skrevet 10. juni 2006 Da har jeg kjøpt Stronghold Crusader på EB Games! Installerte det og lekte meg i går, var virkelig artig. Men nå er det noen ting jeg lurer på angående multiplayer-delen. Må jeg ha GameSpy Arcade eller The All Seeing Eye for å få spilt mot andre på nettet? Blir alle kampene jeg utkjemper lagret osv? Slik at andre kan se hvor mange ganger jeg har tapt/vunnet?
hugRmunR Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Du må nok bruke ASE eller GameSpy ja... Litt kjipt men. Tror ikke kampene blir lagret, men er ikke 100% sikker på akkurat det
Riggs Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Skrevet 10. juni 2006 KK, da skal jeg laste ned ASE så fort som mulig. Noen som vet om kampene blir lagret?
Piratpjokken Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Stronghold er sjarmerende! Litt vanskelig når man kommer til "the pig" (av alle namn), men han dauer jo tidsnok! Veldig balansert spill!
edds Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Rome total war er jo ganske bra. 6308998[/snapback] Men ekstremt ulikt Stronghold.
Articfare Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Rome total war er jo ganske bra. 6308998[/snapback] Men ekstremt ulikt Stronghold. 6309556[/snapback] Ja, . Det er jo mer kamper enn bygging (noe mann gjør på kampanje kartet). Men kanskje Ringenes Herre Kampen om Midgard er noe....
SisteBert Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Stronghold og Stronghold: Crusader! 2'eren er det dårligste i serien 6268764[/snapback] VEt 1ern er mye bedre
edds Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Blir litt vanskelig å finne spill som passer inn i samme kategori som Stronghold-serien. Vanlige RTS blir for "raske", mens taktiske slag-spill som Total War-serien blir uten bygging. Nei, det beste blir nok å holde seg til Stronghold og Crusader. Tviler egentlig på at det blir noe Stronghold 3, i og med at 2'ern gikk såpass dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå