Gå til innhold

Lage enkel webshop i php


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal lage en enkel side med webshop, basert på php og mysql. Jeg kan grunnleggende php programering, men har aldri prøvd med på å lage handlevogn systemer. Hvordan starter jeg? Noen som kan peke meg i riktig retning på hvordan jeg får til en handleliste? Skal ikke ha noe avanserte greier, bare en helt enkel liten side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du burde ta en titt på er sessions i PHP! Sessions kan holde de varene kundene har kjøpt i handlekurven så lenge nettleseren deres er oppe. Ta også et søk på google og du kan titte på denne videoen som viser strategi for en enkel handlekurv: http://phpbok.no/video/handlekurv/handlekurv.html

6268340[/snapback]

 

Fin video, men skulle ønske den tok for seg litt mer det som ligger bak.

Lenke til kommentar

jeg vet ikke, men jeg ville laget en tabell som het handlekurv og lagret alle varene man lagret der og satt f.eks brukerid til brukerid en til brukeren, slik at brukeren kan lagre gammle handlelister, og lage nye, og eventuelt slippe om han vet et uhell skulle lukke nettleseren og finne fram alle varer.

 

tabellen burde sett noenlunde slik ut

 

navn -- ( navn på handlelisten ( "midlertidig" om den ikke er lagret enda))

brukerid -- ( brukerid til vær en bruker, slik at du kan sortere ut )

varenr -- ( nr på varen, feks id, slik at du kan hente ut info om varene som kanksje ligger i en "varer" tabell ^^

 

dette er slik JEG ville gjort det ^^ finnes sikkert en drøn med metoder, dårlige og bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...