Slacks Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Vær snill og les femte innlegg. Takk _________________________________________________________________________ Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med LaCie Rugged? Tåler den mye? Er den støysvak? Er den kjapp? (5400rpm) Er det en S-ATA eller en IDE harddisk og hva er forskjellen på disse to standardene? Endret 12. juni 2006 av Torland
Demantios Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 (endret) kjenner ikke til akkurat den, men siden den er 5400rpm er den mest sannsynlig støysvak. 5400rpm-harddiskene er endel treigere enn dem med 7200rpm, men 5400 er normalt for 2,5"-disker. Ser dette er en ekstern harddisk så det har ikke noe å si på den om det er IDE eller S-ata, siden den ikke vil klare å utnytte full hastighet via USB2.0/firewire. Forskjellen på S-ata og IDE er først og fremst at IDE's båndbredde er opptil 100/133 mbit/s mens S-ata har opptil 150mbit/s. S-ata2 har opptil 300mbit/s båndbredde. edit: den tåler også mye LaCie introduserer også en ekstern disk beregnet for de som er litt uforsiktige med tingene sine. LaCie Rugged har aluminiumskall, og en slags støtfanger av gummi. Endret 9. juni 2006 av PepsiCo
Slacks Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 kjenner ikke til akkurat den, men siden den er 5400rpm er den mest sannsynlig støysvak. 5400rpm-harddiskene er endel treigere enn dem med 7200rpm, men 5400 er normalt for 2,5"-disker. Ser dette er en ekstern harddisk så det har ikke noe å si på den om det er IDE eller S-ata, siden den ikke vil klare å utnytte full hastighet via USB2.0/firewire. Forskjellen på S-ata og IDE er først og fremst at IDE's båndbredde er opptil 100/133 mbit/s mens S-ata har opptil 150mbit/s. S-ata2 har opptil 300mbit/s båndbredde. edit: den tåler også mye LaCie introduserer også en ekstern disk beregnet for de som er litt uforsiktige med tingene sine. LaCie Rugged har aluminiumskall, og en slags støtfanger av gummi. 6277232[/snapback] Takk
Slacks Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 Bump. Er det noen som kan si meg hvordan jeg i realiteten vil merke forskjellen mellom en 7200rpm og ein 5400rpm når jeg skal ha en ekstern harddisk. Er det overføringshatigheten mellom ekstern og intern harddisk f.eks. Jeg lurer på dette siden jeg fikk som svar at det ikke hadde noe å si om det var en IDE eller en S-ATA harddisk. Blir den ekstra hatigheten utnyttet gjennom en USB 2.0 inngang. Takk, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå