Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny girkasse til Laurel og 240 diesel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 88 mod Nissan Laurel 2,80 diesel.

Elsker den bilen, den er strøken men må ha ny girkasse!

Bilen be bytta motor på 540000km, men girkassa er orginal, så noen som vet kor, og hvor mye dette koster?

har også en Mercedes 240diesel 84 mod!

Motoren har gått 750000km, og girkassen ble byttet i fjor, noen som vet om det er verdt å kjøpe ny motor til bilen (en brukt), eller går de rett og slett uendelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kasse til laurelen tror jeg skal være kurant, ser ofte opprusta laurer til ~5000,

er det automatbil forresten?

Har du feil/slitasjesymptomer på mercen da, hvis ikke ser ikke jeg noen grunn til å bytte.

Skrevet

Mercedes motorer av litt eldre årgang som du har, skal være veldig slitesterke, og det skal ikke være noen umiddelbar fare for at motoren går i stykker. Men som bestandig, man vet aldri om den plutselig tar kveld, det kan jo skje.

Skrevet

Ok! Nei, bilen i seg selv har gått ca 1,3 mil km, men er bytta motor 2 ganger!

Den har vært brukt som taxi i 15år, så jeg tok stor service, bytta setene og ineriøret, lakka den opp igjen, (7åt siden), og teksylbehandla den!

Får faktisk oppmerksomhet når jeg er ute å kjører, den er strøken for å si det slik!

Har kun kjørt 25000 km siden jeg ble ferdig med restaureringen, så har lite erfaring med kor langt motorene går, men de skal gå nokså langt ka!

Skrevet

tror du bare skal bruke merce motoren videre, stell pent med den, så får du heller tenke på "ny" når/hvis det skulle bli noen større problemer med den.

Laurel: var en 4 trinns kasse for 2,8d på bruktbildeler.com, men den var for 81 modell bil, var mange manuell kasser fra bensinbiler og der, kanskje noen vet om de passer over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...