Gå til innhold

student pc (bærbar)


Anbefalte innlegg

hei!

 

håper noen kan hjelpe meg litt ang. valg av bærbar pc!:)

er jente så har ikke så stor peiling på spesifikasjoner.

 

pc'en skal brukes til skolearbeid, internett og kanskje noe dvd titting.

vil helst ikke betale mere enn 8000,-

 

edit:

den bør være støysvak også!

Endret av sickboi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg kjøpte meg en bærbar når jeg startet å studere for 2 år siden. Da kjøpte jeg en Dell (www.dell.no) og er veldig fornøyd med den. God pris, veldig god kvaltitet og nokså støysvak (det varierer uansett fra modell til modell). Eneste negative jeg kan si om Dell er at de prøver å lure på deg en ganske dyr garantiordning hvor mye uansett dekkes av kjøpsloven. Denne er det bare å fjerne. I tillegg er Dell dyre på komponenter til oppgradering, så bruk heller litt ekstra under innkjøpet, så unngår man en dyr oppdatering etter et par år.

Lenke til kommentar

8000 skulle være plenty til å dekke behovet. Men skal den være støysvak, så se bort ifra celeron eller sempron. Athlon 64 og Pentium M gir gode strømstyringsfunksjoner som reduserer hastigheten etter behov. Da sitter du igjen med en bærbar som er mindre varm under lav belastning, mindre støy pga. mindre viftebruk til kjøling, og til slutt, lengre batterilevetid.

 

Til ditt bruk ville jeg sett etter minst:

- Pentium eller Athlon 64 CPU - Samme hvilken frekvens, helst over 1.3 GHz

- 512 MB RAM

- DVD-leser

- trådløse forbindelser (WLAN er standard hos nesten alle datamaskiner, men trenger du f.eks. bluetooth?)

 

EDIT: Selv om du er jente så sier ikke det hvorfor du ikke har peiling på spesifikasjoner ;)

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Hva med bare å kjøpe noe annet enn møkka dell?

6258343[/snapback]

 

Jeg har bare positive erfaringer med Dell. Også broren min og flere av vennene mine har Dell, og ingen av de har angret på det. Når noen trenger tips, er det fint om du begrunner utsagnene dine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...