ka1ser Skrevet 6. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 En kollega av meg har visstnok problemer med å få sendt e-mail til en adresse. Hun var ikke sikker på om det gikk ann å sende til andre adresser osv, også er hun russisk, så er ikke så lett å forstå alt Uansett.. Det har gått å sende e-post tidligere til denne adressa, men det gikk ikke da hun prøvde for en uke siden. Hun gav meg en lapp med ei medling, og iom at jeg ikke er så god innenfor dette feltet spør jeg dere: hun fikk altså denne mailen "fra" mannen sin: Failed to deliever to 'mailadressa [email protected]'(han er på havet) SMTP module(domain globeemail.com) reports: host losmtpgate3.globeemail.com says: 550 5.7.0 Your server IP adress is in the SORBS DNSBL database, bye så følger det ett vedlegg tror jeg, etter det jeg kan lese står det ikke noe viktig der.. På forhånd takk Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Enkelt fortalt kan det bety at mottagers mailserver har et skript installert som sjekker avsenders mailserver mot en liste over usikre mailservere. Både skriptet og listen later til å være litt omdiskutert. Det du må gjøre er å sjekke at avsender har brukt sin ISPs mailserver som standard utserver. I Outlook Express skal dette ligge under "SMTP-server" og det er viktig at man her sjekker hva bredbåndsleverandørens SMTP-adresse er, og bruker denne. Når man skaffer seg en epostadresse hos f eks gmail, får man oppgitt gmails SMTP-server og kan som oftest bruke denne uten problemer. Men det er langt mer stabilt å bruke bredbåndsleverandørens SMTP-server. Ikke bli forvirret av disse serverbegrepene. Enkelt sagt er det slik at når du har en PC der du sjekker en del forskjellige mailadresser daglig, skal hver konto settes opp til sjekking med sin egen POP-adresse (den inngående serveren der mailprogrammet ditt skal se etter mail), mens SMTP-adressen (den utgående mailserveren der all den mail du sender begynner med å gå gjennom) er den samme for alle kontoer. Eksempel: Jeg har bredbånd fra NextGenTel, og setter opp mit mailprogram til å sjekke en yahoo-konto og en gmailkonto. Da trenger jeg POP-adressen hos yahoo (pop.mail.yahoo.com) og POP-adressen hos gmail (pop.gmail.com). Men for begge setter jeg SMTP-adressen til mail.broadpark.no - NextGenTels utgående mailserver. Oppsummert: Sjekk innstillingen for SMTP hos din kollega, og hvis ikke dette er bredbåndsleverandørens SMTP-adresse, legg inn denne i steden. Endret 6. juni 2006 av zjulik Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Ja takk skal du ha zjulik. Tror jeg forstod det der ja. Det er sannsynligvis problemet? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2006 Det er i alle fall noe man selv kan endre. Er det slik at mailen ellers går via en server som av en eller annen grunn er svartelistet, så er det ikke så mye annet å prøve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå