Gå til innhold

Har fått tidenes snåleste CS-problem! (CSS)


Anbefalte innlegg

Jeg satt meg ned for å spille litt CSS igjen i går. Spiller det egentlig ganske sjelden, men tar det fram av og til.

 

I går når jeg spilte, inntraff et snodig problem. Jeg spilte og hadde det artig lenge. Hadde ingen problemer. Plutselig fikk jeg "connection problems detected" (nettet mitt er veldig ustabilt for tiden). "Jaja", tenkte jeg, og gjorde meg klar til å ramle ut av serveren. Det snodige var at jeg ikke ramla ut av serveren. Det sto lenge slik, det "spølte" liksom, og jeg visste at det var nettet som hadde ramlet ut. Etter at det hadde stått sånn i omtrent et minutt, kunne jeg plutselig spille igjen. Det rare var at det var en hel del ting jeg ikke så. Jeg så ikke døren som jeg kunne åpne og gå inn til gislene med (cs_assault), og fiendene så jeg heller ikke.

 

Jeg tenkte at problemet skyldtes nett-problemene, så jeg re-connectet ganske enkelt til serveren. Joda, nå så jeg alle, men alt gikk så fordømt hakkete!

FPS-en min er helt banans. Noen ganger er den "helt oppe i" 30, men som oftest ligger den mellom 3 og 15 (det føes ut som at jeg har -10 FPS eller noe sånn).

 

"Fanken", tenkte jeg, og tenkte at jeg måtte restarte Steam. Det gjorde jeg. Nei, samme problem enda. Så prøvde jeg å restarte PC'en. Nei, det fungerte heller ikke.

Så jeg prøvde å sette ned alle instillingene (har alle instillinger satt høyest, fungerer 110% til vanlig). Det hjalp heller ikke. Jeg hadde akkurat like store FPS-problemer.

 

Jeg har ikke peiling på hva som kan være grunnen til at dette skjer, men jeg er nesten helt sikker på at det at nettet mitt ramla ut har noe med saken å gjøre. Jeg har mistet nettet før når jeg har spilt CS og CSS, men det har aldri vært slik at jeg ikke ramla ut av serveren. Dette problemet har jeg heller ikke.

 

Noen som har svar på dette høyst snåle problemet mitt? :dontgetit:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
--------------------------------------------------------------

"Fanken", tenkte jeg, og tenkte at jeg måtte restarte Steam. Det gjorde jeg. Nei, samme problem enda. Så prøvde jeg å restarte PC'en. Nei, det fungerte heller ikke.

Så jeg prøvde å sette ned alle instillingene (har alle instillinger satt høyest, fungerer 110% til vanlig). Det hjalp heller ikke. Jeg hadde akkurat like store FPS-problemer.

---------------------------------------------------------------

6247412[/snapback]

Re-connectet du til den samme serveren igjen, eller prøvde du en annen.

 

Prøv på en annen server, evt. "Dedicated" selv.

 

Var et merkelig problem, ihvertfall det første.

 

At det lagger er ikke så alt for uvanlig i Cs heller. ;)

Lenke til kommentar
(det føes ut som at jeg har -10 FPS eller noe sånn).

6247412[/snapback]

Huh? Kan du forklare den følelsen?

 

Raskere og mer stabilt nettverk fører til lavere FPS

6265541[/snapback]

Høyere?

 

 

Hr.Jenssen: Prøv å vær server selv og test da. Prøv også andre servere.

Lenke til kommentar
(det føes ut som at jeg har -10 FPS eller noe sånn).

6247412[/snapback]

Huh? Kan du forklare den følelsen?

 

Raskere og mer stabilt nettverk fører til lavere FPS

6265541[/snapback]

Høyere?

 

 

Hr.Jenssen: Prøv å vær server selv og test da. Prøv også andre servere.

6265569[/snapback]

For alt jeg ser så står det lavere der, men jeg vet ikke hva du ser? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en 4-Mbit linje. Den har vært ustabil lenge, men det har ikke noe med saken å gjøre. Lagg har jeg ingen problemer med. FPS er til vanlig også helt topperse, selv på de høyeste instillinger (HL2 er generelt et veldig lavt-krevende spill i forhold til den utrolige grafikken :) ).

 

Jeg prøvde å reconnecte til den samme serveren, og flere andre. Har samme problem.

 

Huh? Kan du forklare den følelsen?

Vel, det er nå sånn at jeg ser et bilde i flere sekunder, så til neste bilde (eller frame, om du vil kalle det det).

 

Har ikke rørt CSS på litt nå, kan prøve igjen og se om noe på magisk vis har begynt å fungere...

 

EDIT: Uuuuh, det fungerer faktisk nå! Jeg har ikke endret noe, har ikke installert noen nye programmer som kan ha betydning, og det har ikke kommet noen oppdateringer til Steam. Dette problemet ser ut til å fortsette å være et mysterium.

 

Jaja, problemet er i allefall løst, på en måte, jeg er nå bare glad for at det fungerer. Takk for alle svar uansett. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Raskere og mer stabilt nettverk fører til lavere FPS, og bedre spill-kvalitet, altså mindre lagg.

6265541[/snapback]

Pakketransmisjon over et nettverk har da ingen innflytelse over hvor mange bilder pr. sekund (FPS) grafikkprosessoren klarer å rendere.

Forøvrig er det høyere antall bilder pr. sekund (høyere FPS) som gjør at et spill kjører "glattere" og oppleves deretter.

 

Lagg kan komme av problemer med pakketransmisjon over nettverket mellom deg og serveren, grafikkprosessoren klarer ikke render tilstrekkelig mange bilder pr. sekund, eller at prosessoren bruker for mye tid på noe annet enn spillet og suplementering av instrukser til grafikkprosessoren.

 

Så med andre ord: Oppgradering av internettlinje gir ikke høyere FPS (bilder pr. sekund; hvor glatt spillet kjører), og nytt grafikkort hjelper ikke på f.eks pakketap over en trådløs forbindelse.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...