Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Plutselig gjenoppretting - ødelagte filer?


Anbefalte innlegg

Tidligere i dag så skulle jeg installere windows på nytt fordi jeg har hatt en del problemer. Jeg har tre partisjoner (C, D og E), og valgte i installasjonen å formatere C. Dette så ut til å virke greit, men plutselig kom jeg til sånn diskkontrollerings-bilde. Husker ikke hva det heter, men det er sånn som alltid kom før hvis man ikke skrudde av dataen riktig (kontrollerte at disken virket og at alt var som det skulle).

 

Jeg så ikke så nøye på dette, men fikk med meg at det stod noe om E. Den kontrollerte, fant ut noe var feil, og plutselig begynte det å komme en lang liste med "gjenoppretter xxx.xxx i mappe...". Etter hva jeg kunne se ble alle filene på disken listet opp i et raskt tempo. Jeg hadde aldri vært utfor dette før, men regnte med det ikke var noe spesielt og dro ut.

 

Når jeg kom hjem igjen fullførte jeg Windows-installasjonen, og så til stor glede at alt innholdet på partisjonene fortsatt var der. Overraskelsen ble derfor står når jeg prøvde å åpne bilder/spille av filmer. Dette gikk ikke!

 

Prøver jeg å åpne bilder kommer det bare opp at forhåndsvisning ikke er tilgjengelig (i bildeviseren i windows, ikke installert noe annet enda), og spiller jeg av filmer kommer det også feilmelding. Tenkte først jeg bare manglet codec, men har lastet ned divx og problemet er der enda.

 

Jeg fatter ikke hva som kan ha skjedd, har aldri vært ute for noe slikt før. Jeg vet godt at ting kan gå galt med disker, og selv om jeg har ekstreeemt lite lyst til å miste mange av bildene og filmene, er det jo sånn som skjer. Det merkelige er at alle filene fortsatt er like store. Filmene er på 6-700MB og bildene på sine originale størrelser. Synes derfor det er veldig rart at ikke filene vil åpnes... De fyller jo disken...

 

Hva kan jeg gjøre? Vet jo at man kan gjenopprette mistet filer på disker og sånn, men filene ligger jo her... Håper virkelig noen lyse hoder kan hjelpe her!

 

Edit: LØST

Viste seg at installasjon av XP uten service pack førte til problemet. Da jeg installerte SP2 virket filene igjen. Herlig. :)

Endret av ExizHW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...