lockdog Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Jeg plages en del om dagen av en yngre bror som blir sinna på meg fordi jeg åpner vg da han spiller bf2. Det er jo forståelig, for vet selv hvor plagsomt det er da jeg får en major lagg. Har en Linksys WRT54G router, og tenkte jeg skulle få satt opp QoS slik at han forhåpentligvis ikke merker så mye til at jeg leser vg. Så mitt spørsmål er som følger; vet noen hvilke av de utallige bf2portene jeg bør prioritere? Kan bare spesifisere enkelte porter, ikke velge en port-range.
jonnor Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 16567 er standard port til Battlefield. Men mange servere bruker alt fra 16557 til 16577. Start med standardporten og så får du ser om det hjelper nok
fiskfisk Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Det er teknisk sett vanskelig å QoS-e trafikk som er innkommende til routeren din, ettersom internettlinja generelt sett allerede har fått belastninga før routeren har muligheten til å simulere at den er treig. Det går til en viss grad, men det er ikke sikkert du får et brukbart resultat.
lockdog Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Skrevet 4. juni 2006 Jaja, får håpe det hjelper. Hvis ikke så får jeg bare leve med klaginga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå