Gå til innhold

Ungdomsbåt til 25000 maks ?


Anbefalte innlegg

Ser meg rundt etter båt til sommeren, og ønsker en ungdomsbåt med 9.9'er. Lurer litt på å handle en Winrace 12', da disse gjør maaasse knop :innocent:. Skal vel gjøre i underkant av 40 knop med trimmet 9.9?

Men jeg har ikke planer om å stille i løp. Og jeg har heller aldri kjørt en Winrace, så jeg vet ikke hvordan det føles. Er faren for å kante stor ved normal kjøring (altså, ingen krappe svinger på full guffe), evt. i vanlige bølger?

Ønsker meg en kjapp båt iallefall, som dere antageligvis forstår. Men jeg ser det bare er vanligvis bare en sitteplass i en Winrace? Hvilke båter har to sitteplasser, og evt. hvor mye koster disse?

 

Pristen 25000 anser jeg som maks. av det jeg vil bruke på båt og motor, kommer selvsagt til å kjøpe brukt. Båten vil bli kjørt i ferskvann.

 

Noen erfaringer og/evt. råd? Anbefalinger av andre kjappe ungdomsbåter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser meg rundt etter båt til sommeren, og ønsker en ungdomsbåt med 9.9'er. Lurer litt på å handle en Winrace 12', da disse gjør maaasse knop :innocent:. Skal vel gjøre i underkant av 40 knop med trimmet 9.9?

Men jeg har ikke planer om å stille i løp. Og jeg har heller aldri kjørt en Winrace, så jeg vet ikke hvordan det føles. Er faren for å kante stor ved normal kjøring (altså, ingen krappe svinger på full guffe), evt. i vanlige bølger?

Ønsker meg en kjapp båt iallefall, som dere antageligvis forstår. Men jeg ser det bare er vanligvis bare en sitteplass i en Winrace? Hvilke båter har to sitteplasser, og evt. hvor mye koster disse?

 

Pristen 25000 anser jeg som maks. av det jeg vil bruke på båt og motor, kommer selvsagt til å kjøpe brukt. Båten vil bli kjørt i ferskvann.

 

Noen erfaringer og/evt. råd? Anbefalinger av andre kjappe ungdomsbåter?

6234063[/snapback]

 

Jeg hadde en Bella Arrow med 55HK, litt større motor enn du tenker på, men den går bra med 25hk også. Båten er stabil, du sitter dypt og skjermet fra vind og sjøsprøyt og du kan ta så krappe svinger du bare vil pga dyp V-bunn. Du finner sikkert noen til salgs. Har vanligvis ett egosete fremme, og en liten sofabenk til 2 bak.

 

http://www.rubrikk.no/bat/710/46000/

Lenke til kommentar

Jeg har en GH 11 Delux, og den går fort nok den med 15 hk. Kanskje 23-24 knop, men det er vell ikke akkuratt det du er ute etter. Den er stødig og trygg og det er GØY å hoppe med den på store bølger. Den koster vell rundt 20.000 - 25.000 kr. :)

Lenke til kommentar
Jeg har en GH 11 Delux, og den går fort nok den med 15 hk. Kanskje 23-24 knop, men det er vell ikke akkuratt det du er ute etter. Den er stødig og trygg og det er GØY å hoppe med den på store bølger. Den koster vell rundt 20.000 - 25.000 kr. :)

6239780[/snapback]

Er ikke helt hva jeg er ute etter, nei. Men for all del, kjempefin båt:)

Er vel litt mer på jakt etter en Hurricane / Winrace med 9.9, men litt vanskelig å finne en som er nærliggende og til overkommelig pris.

Holder til på Sørlandet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vil tipse deg til å se om du finner deg en båt med katamaran skrog, har en selvbygd 13,5' selv og med min 8hk (skrap) gjør jeg 18-20 knopp og båten er stødig som et fjell.

selve kjølen på min har litt lignende form som ofshore 1 båtene. båten er ganske høy men.. blir antakelig vis ny 9,9 snart nå siden at motoren min synger på sine siste vers.

 

(p.s. når jeg mener at den er stødig så er den det! kjører med den på storhavet i stiv kuling, det er gøy det!!)

 

Edit: så at du ikke trenger den mest stødige båten siden du kjører på ferskvann, men å kunne ta skikkelig krappe svinger er gøy!

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Ville gått for en Cyber 370 eller Hurricane 370.. Kansje Shakespear 12", men den går ikke så godt med små motorer.. eller den Winracen som S_andre kom med;)

Ville ikke kjøpt di løps winracene men plass til 1, veeeeldig ustabile og velter lett som faen !

Endret av Bartman2k
Lenke til kommentar

Finnsport 420 (14 fot) eller Finnsport 500 (17fot) er så sinnsykt kule ungdomsbåter.

 

Men på Finnsport 500 råder jeg deg til å ha en stor motor (i hvert fall 70), som koster en del.

 

Siden du er under lavbudsjett ville jeg gått for Finnsport 420! :)

 

Det er sinnsykt kule båter! :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg ville gått for Cyber eller Hurricane.

Hadde Hurricane 370 i sommer selv og har aldri hatt det så gøy på sjøen :)

Fikk den for 10.000 mener jeg, med en Yamaha 25 hk. La ut noen penger for å få den klar da, men det var absolutt verdt det!

Hvis du er ute etter en båt å leke med, er denne perfekt!

Jeg solgte min fordi den var for lite praktisk. Plass til en kamerat, men ikke noe mer.

 

Passet ikke mitt bruk. Liker å fiske litt, og ha med 3-4 stk, så skal pappa og mamma alltid sette garn med den minste båten.

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...