Gå til innhold

Omtale av Syberia (PC)


Anbefalte innlegg

Det er vel ingen tvil om at storhetsdagene til adventure-sjangeren er over. Med 3D-grafikken tok det en brå slutt, og timer med glede over absurde oppgaver så ut til å være over. Noen selskap prøvde å holde sjangeren i live, men nå går også Broken Sword 3D-grafikkens vei. Midt i fortvilelsen til mang en adventure-fan, dukker Microids opp med spillet Syberia.

 

Les hele omtalen

_________________

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: på 2002-10-09 11:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempebra anmeldelse!

Har spilt demoen, og bestilte spillet på nettet i dag.

Gleder meg som et barn til det kommer.

Spillet i sin helhet av utseende minte meg om FunComs "Den Lengste Reisen",

enda et genialt adventurespill. Er det bare meg som synes dette?

Har vært en adventure-fan i snart 10 år.

Har hatt datamaskin siden jeg var 9 år og allerede da spilte jeg "Indiana Jones & The Fate Of Atlantis".

Har klart å samle opp en del av de gamle klassikerne over årene.

Kjøpt mange originale. Sierra spill for det meste.

Er det noen som er interessert i å selge gamle ORIGINALE adventure spill,

ta kontakt på [email protected]

Spillene skal helst være med original eske og inventar.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: dpolsrod på 2002-10-09 18:33 ]

Lenke til kommentar

Tror ikke det kommer en Grim Fandango 2 på en LANG stund, om i det hele tatt.

Neppe noen Leisure Suit Larry heller.

Sierra har jo lagt ned produksjonen av adventurespill.

Det er en stor synd og skam, for jeg tror det var en av de mest solgte spillsjangrene deres.

Og det er 99,9% sikkert at det ikke kommer fler Monkey Island spill.

Men jeg gleder meg til å se Full Throttle 2 når den tid kommer.

Det ser ut til at denne blir i 3D som alt annet som blir produsert om dagen. UTEN pek-og-klikk gameplay.

Og jeg ser fram til Indiana Jones & The Emperor's Tomb.

Det er enda nærmere utgivelse.

Har sett trailere til begge spillene, og de ser faktisk ganske bra ut.

Har også lest et sted at det er planlagt en Sam & Max 2 hvis ikke denne er i produksjon allerede.

Gleder meg som et barn.

Har akkurat fått skaffet Broken Sword 1 og 2 og er ferdig med den første allerede og er i gang med toeren. Nydelig animert og gjennomført spill.

 

Ble en del denne gangen, men jeg engasjerer meg veldig når det gjelder adventure spill.

 

 

Til slutt en beskjed til FunCom:

 

LAG FLERE SPILL SOM DEN LENGSTE REISEN!

Vi trenger flere adventure spill nå som bølgen av FPS spillene er over oss og forhåpentligvis snart passert. Er dessverre ikke noe glad i rollespill, men det jeg har sett av Anarchy Online ser kjempebra ut. Bare ikke min type sjanger.

 

[ Denne Melding var redigert av: dpolsrod på 2002-10-11 00:11 ]

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av Adventure SPill , jeg har spillt nesten alle Sierra spillene da jeg var mindre. Men min favoritt var Gabriell Knight serien , husker jeg og vennene mine gikk igjenom 2ern flere ganger :smile:

Men jeg var ikke fullt så glad i 3ern som jeg var i 1-2 , men likevell har jeg enda ikke fått sjangsen til å spille : Simon the sorcerer og Grimfandango serien enda , noe som jeg synes er litt dumt :sad:

Lenke til kommentar

Jeg har spilt alle i Simon The Sorcerer serien, og toeren er min favoritt også.

Jeg synes HeadFirst gjorde en STOR feil med å gå over til 3D med Simon The Sorcerer 3D.

Jeg har det, og det var det desidert verste "Simon..." spillet.

Hovedsaklig pga grafikken.

De holdt på med det i nesten 2 år, og de BEGYNTE med å lage det i 2D med 3D modeller,

men bestemte seg å lage det i full 3D istedet.

Ikke et smart trekk, HeadFirst.

Men nok om det.

 

Gabriel Knight serien, og den er genial.

Likte alle tre. Synes ikke toeren var like bra som eneren og treeren, men det er en smakssak.

 

Alt for denne gang.

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse! Jeg er en stor fan av adventure-sjangeren, og savner gode spill. Jeg har egentlig fått nok av Lucasarts crazy komedier, og ønsker litt mer seriøse spill. Adventure-spill uten 3d-grafikk er en kjempegod avveksling fra alle de andre spillene som finnes nå. Jeg likte Lengste Reisen veldig godt, og håper inderlig at FunCom vil jobbe med flere adventures etter at online-rusen deres har lagt seg. Men jeg har ikke sett Syberia i butikkene. Er det sluppet i Norge? Hvis ikke, når kommer det?

Lenke til kommentar

Ja! Tex Murphy serien var døds bra. Husker jeg fikk Under a Killing Moon i bursdagsgave for lenge siden, etter det var jeg solgt. Selv om Overseer skuffet litt står de tre spillene høyt hos meg... Hva med Discworld serien da? Syntes de haddde en del bra i seg.

 

Men ellers, god omtale av Syberia. Tenkte jeg skulle ta en titt på det, selv om det er lenge siden jeg har spilt Adventure spill... Blitt mest RPG i det siste.

Lenke til kommentar

Syberia 2 Confirmed 11:56 PM - Chris "Metal" Johnson - Games: Adventure - (3)

GameSpot has learned that Microids is planning a sequel to their critically acclaimed adventure title, Syberia. The title should see the light of day around the third quarter of 2003. You can learn more about the original Syberia at the official site.

Lenke til kommentar

Har dessverre bare fått spilt Under A Killing Moon,

men er kjempehypp på å spille de andre i serien.

Så Overseer i butikken en gang, men hadde ikke penger.

Bestemte meg da for å kjøpe det når jeg hadde råd.

4 dager senere kom jeg tilbake, og så var det borte,

og siden har jeg ikke sett det i butikkene.

 

Discworld-serien var ganske bra.

Har både eneren og treeren, men ikke spilt toeren enda.

Hadde noen problemer med eneren.

Da jeg skulle forkle meg som en av medlemmene i en hemmelig sekt,

og animasjonen med dragen begynte, hoppet det ut til skrivebordet.

Skjønte ingenting. Og dette skjedde hver gang.

Treeren var ikke like bra. God grafikk og atmosfære,

men dessverre gått over i 3D verdenen som alt annet nå til dags.

 

Ikke misforstå meg, jeg liker 3D spill sikkert like godt som alle andre,

men 2D adventure-spill har en stor plass i hjertet mitt enda.

Det har en egen sjarm.

 

Mine hovedelementer i et godt adventure-spill er:

 

Bra historie

Bra gameplay

Interface som er rimelig lett å bruke

Grei grafikk (ikke et must, men et pluss)

 

Har et spill disse egenskapene, kan jeg sitte i flere netter i strekk og bare spille.

 

Har endelig fått Syberia, og har sittet med det i et par dager.

Anbefales på det sterkeste til alle adventure-fans.

 

Snakkes!

 

[ Denne Melding var redigert av: dpolsrod på 2002-10-16 16:38 ]

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Synes egentlig Syberia var skuffende. Ja grafikken viser at det fortsatt er mulig å lage 2D grafikk som ser meget bra ut. Historien er grei nok, men lider STORT av "tutorial" syndromet. Med dette sikter jeg til, at man ikke kan plukke opp ting før man i spillet har lært hva man skal bruke tingen til, noe som gjør at spillet blir ALT for enkelt. Eneste som er vansklig i Syberia, er å se hvilke ting på skjermen som er interaktive, fordi det som kan røres på/plukkes opp/fikles med glir FOR godt sammen med resten. Dette gjør at en stor del av spilletiden brukes til å bevege muspila frem og tilbake over skjermen for å se etter om man har oversett noe. I tillegg var spillet EKSTREMT kort. Er adventure spillere i dag blitt så mye dårligere oppgave løsere at dette spillet byr på noen form for utfordring? Ja, spillet virket bra i starten, men i og med at vansklighetsgraden på oppgavene ikke økte ettersom man kom lenger i spillet, ble i allefall jeg veldig skuffa. Og slutten på spillet var veldig kort, og svært forutsigbar. Jeg synes egentlig ikke det har vært bra sluttvideo/animasjon/whatever på noen spill de siste årene. De legger ikke så stor vekt på at man skal få en følelse av tilfredsstillele når man har klart å komme igjennom et spill lenger. Bare prøv Under A Killing Moon og The Pandora Directive. MYE lenger sluttvideo'er og i tilleg har i allefall The Pandora Directive flere alternative sluttvideo'er. Nei, det er nok ikke alle som kan lage gode adventure spill slik som Lucas og Access.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...