Gå til innhold

Office patch angående lagring av Open Document


Anbefalte innlegg

for lesemuligheter av .odf i winoffice ser jeg ikke noe problem med denne sammenlikningen.

6227534[/snapback]

Utgangspunktet var jo akkurat det motsatte: Å kunne lagre som odf fra Word, det er en annen verden siden MS sine formater er lukket. De eneste som skulle kunne gjøre det 100 % er MS selv og det tror jeg ikke skjer på denne siden av 2050. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor åpent Office2007-formatet blir, vil jeg gjerne bruke tiden til hjelp for å se.

 

Jeg vil anta at en av "oppgavene" til en odf-plugin vil være å ta bort funksjoner som kun kan brukes i .doc. Akkurat som man ikke kan bruke .rtf til alle funksjoner i .doc.

6227520[/snapback]

 

Foreslår at du leser fra lenken oppgitt tidligere ang. Office 2007-formatene fremfor å engste deg unødvendig. ;)

6227584[/snapback]

Ja, det var jo overbevisende. På MS sine sider sier MS at filformatet blir åpent. Tviler ikke på at det blir åpent etter MS sine definisjoner, men det er forsåvidt ikke interessant.

Lenke til kommentar

Det er ingen ting jeg ønsker mer enn at filformatet skal bli åpent, men jeg tror det ikke før jeg får se det. De har vel ikke en eneste gang vist evner/vilje til å tilpasse seg noen andre enn seg selv, de må bevise det før jeg tror det. Det er alt, det holder ikke for meg med bare tomme ord.

 

Du bør også være litt skeptisk til MS og andre med store pengeinteresser.

 

Hvis de er så edle og er villig til å tilpasse seg standarder, kan de vel være med på å utvikle odf, i stedet for å lage sitt eget.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til alle som har pengeinteresser uansett, inkludert MS. Jeg er like skeptisk til SUN som står bak OO. Men det eksisterer faktisk en del informasjon om de nye formatene og det er vel verdt å sette seg inn i.

 

Jeg tror forøvrig ikke MS er noe edlere enn noen som helst andre i denne bransjen. De ønsker å sette standarder fremfor å tilpasse seg dem, det har de alltid gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...