Gå til innhold

Installere skjermkort. (Flau)


Anbefalte innlegg

hei, :blush: føler meg litt liten som lager denne tråden, men problemet er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal bytte mitt gamle x700 pro med mitt splitter nye x1800xt! :dribble: Er det bare å bytte ut eller må jeg feste noe nye ledninger? For det gamle kortet er ikke festet med noen ledninger, bare den stripa det er festet i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ser i bakkant av kortet finner du en 6 pin PCI-E inngang. Du må koble strøm til den enten direkte fra PSU om du har en slik kontakt på den eller benytte overgangen som følger med skjermkortet. Som er 2 4 pin molex(som du bruker til Cd- rom) til PCI-E som du skal koble til bak på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Åpne PSU skal du uansett IKKE gjøre!

Selvfølgelig skal du bruke kablene som kommer ut fra PSU!!

 

Det er ikke noe veldig feil du kan gjøre.

Se på kablene fra psu er det en som passer bak på skjemkortet bruker du den (6 pin PCI-E).

Om du ikke finner en slik bruker du overgangen som kommer med skjermkortet.

Som jeg allerede har sagt.

 

Du kan legge ut en lenke til strømforsyningen din evt les bruksanvisningen hvor det klart fremgår om du har en slik kabel.

Lenke til kommentar

atitool/rivatuner som sablabra nevnte. man kan jo bytte gpu cooler men vil ikke anbefale deg det hvis du ikke er komfortabel med slikt.

 

[EDIT]

Du kan også bruke de ovenfornevnte programmene til å klokke ned kortet når du ikke spiller. Gjør dette på laptoppen min for å hindre viftene i å slå inn når jeg ikke spiller, funker fint.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Greit at vifta støyer, men faen, skal det være sånn jævla irriterende skurre lyd inn i der når jeg spiller? Vet jeg må bli vant til saker og ting, men noen råd? Evt. software?

6225848[/snapback]

 

Kjøp deg en ny VGA-kjøler til kortet. (Ny vifte altså.)

 

De kjøler bedre, og produserer ofte bare halvparten av støyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...