Amento Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 OK, vet tittelen var litt snål om kan godt hende at denne posten har havnet på helt feil sted fordi jeg hadde ikke peiling på hvor jeg skulle poste den... Jeg skal vise et klipp fra en film på sluttprosjektet mitt. jeg har filmen på DVD, men trenger å ta ut akkuratt den delen jeg trenger og klippe bort lit scener imellom. Hvordan i alle dager kan ejg gjøre dette? Altså overføre DVD'en til en fil som jeg kan redigere i Windows movie maker eller noe sånt.
trygveaa Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Med Nero Vision kan du åpne en DVD redigere den og så brenne den ut på en ny DVD, men Nero koster jo penger da...
Amento Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 Tenkte mer på å legge DVD'en in på dataen som en redigerbar fil slik at jeg kunne klippe og redigere den...
xanonymx Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Du kan bruke DVD decrypter til å legge filmen inn på maskinen, og bruke AutoGK til å gjøre den om til AVI fil, da skal det gå an å redigere den. Disse programmen er gratis. Dette tar tid, du må regne 5 timer +/- 3t, husker ikke helt hvor lang tid det tok.
Amento Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 (endret) oi, fankern... Er det ikke mulig å bare legge inn på dataen den delen du trenger da? Eller må man legge inn hele filmer?? EDIT: lol, den decrypter greia hadde blitt ulovlig og download'en hadde blitt fjernet... De linket dog til noen andre. kan prøve en av de... Endret 1. juni 2006 av Zathardor
xanonymx Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Jo, du kan sikker også ta deler av filmen. For filmen er delt opp i filer, så da er du nødt til å vite hvilken av filene det klippet du vil ta ut er. Slik at du kan huke av.
Amento Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 (endret) Ja, som sagt så fikk jeg ikke til å laste ned DVD decrypter... Prøvde imgburn, men fikk det ikke til å funke jeg da, men er ganske så blank på dette området... Har du kanskje install-fila til DVD decrypter som du kan legge ut? Gikk jo som sagt ikke ann å laste den ned... EDIT: tenger ikke likevel. Fant install-fila på en annen side... Endret 1. juni 2006 av Zathardor
Amento Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 Et lite problem... Jeg vil overføre de klippene jeg trenger med japanske stemmer og engelsk teksting, men som standard så får jeg de dubbet på engelsk uten noe teksting. Hvordan fikser jeg dette??
xanonymx Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Slik jeg har gjort det, er å legge hele filmen inn på maskinen med DVD decrypter og så når jeg skal lage avi filen har jeg brukt AutoGK til å velge lyd og tekst.
xanonymx Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Det jeg også kom på er at gjerne kan gjøre er å spille av filmen på pc en, det klippet du skal ha. Så tar du et program som filmer det som skjer på skjermen, og får det til å lage en film fil, så du kan redigere. Har ikke testet dette. Det er mulig at SnagIt eller Camtasia kan gjøre dette. Dette er programmer man betaler for, men det er trail versjoner, tror jeg.
Amento Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 Fikk til å velge lyd, men ikke tekst... MÅ ha engelsk tekst... Lyden skal jo tross alt være på japansk...
xanonymx Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Det kan gjerne bli problemer, hvis du ikke har lagt alle filene inn med dvd decrypter. Jeg har ikke prøvd å bare ta et par av filene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå