Gå til innhold

Kan overklokkingen være problemet på feilen min?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått problemer med pc'en min, den virker jo på sett å vis, men jeg får ikke noen kontakt med skjermen og jeg må bruke knappen på strømforsyninga til å slå den av med.

Det jeg rett og slett lurer på er om det kan være overklokkingen som er problemet og om det blir dekket av garantien?

 

Jeg har en AMD 3700+, den var klokket fra 2.2 Ghz til 2.55 Ghz

 

Takk for all hjelp !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle garantier sprekker ved en overklokk.

 

Har du prøvd å klokke til stock og sjekke om feilene vedvarer? Det er den letteste måten å finne ut av det på.

6217130[/snapback]

 

Skulle gjerne gjort det, men uten å kunne se noe på skjermen er det ganske vanskelig :no:

finnes det noen knapp eller noe på hovedkortet for å resete det? har et MSI hovedkort

Lenke til kommentar
På hovedkortet ditt har du et stort, sølvfarget, flatt batteri med ca. 2 cm diameter. Ta det ut, vent 5 sek. og putt det inn igjen. Problem løst.

6217396[/snapback]

Nå har jeg gjort det, fikk kontakt med skjermen og kom meg inn i BIOS, fikk resatt overklokkingen. men nå kommer det opp: Floppy disk Fail (40)

 

Hvis jeg leverer maskinen inn til reparasjon nå, vil de da kunne se at jeg hadde overklokket den?

Lenke til kommentar
På hovedkortet ditt har du et stort, sølvfarget, flatt batteri med ca. 2 cm diameter. Ta det ut, vent 5 sek. og putt det inn igjen. Problem løst.

6217396[/snapback]

Nå har jeg gjort det, fikk kontakt med skjermen og kom meg inn i BIOS, fikk resatt overklokkingen. men nå kommer det opp: Floppy disk Fail (40)

 

Hvis jeg leverer maskinen inn til reparasjon nå, vil de da kunne se at jeg hadde overklokket den?

6217632[/snapback]

Du trenger da ikke levere den inn til reparasjon? Har du floppy? Om ikke så skrur du av søket etter denne i bios, og så skal alt være som før.

Lenke til kommentar
På hovedkortet ditt har du et stort, sølvfarget, flatt batteri med ca. 2 cm diameter. Ta det ut, vent 5 sek. og putt det inn igjen. Problem løst.

6217396[/snapback]

Nå har jeg gjort det, fikk kontakt med skjermen og kom meg inn i BIOS, fikk resatt overklokkingen. men nå kommer det opp: Floppy disk Fail (40)

 

Hvis jeg leverer maskinen inn til reparasjon nå, vil de da kunne se at jeg hadde overklokket den?

6217632[/snapback]

Du trenger da ikke levere den inn til reparasjon? Har du floppy? Om ikke så skrur du av søket etter denne i bios, og så skal alt være som før.

6217665[/snapback]

Hvis minnekortleser går inn som floppy har jeg det. vet du va den feilen kan komme av ?

Lenke til kommentar
Skulle gjerne gjort det, men uten å kunne se noe på skjermen er det ganske vanskelig :no:

finnes det noen knapp eller noe på hovedkortet for å resete det? har et MSI hovedkort

6217182[/snapback]

 

Gjetter for at du har blitt offer for et relativt kjent problem med MSI-kortene: ved overklokking av FSB over 219MHz fra BIOS så får du ikke lenger bootet. Er visstnok avhengig av kombinasjonen CPU og kort...men jeg har i alle fall det problemet med MSI K8N SLI-FI, og en X2 3800-prosessor.

 

Enkel løsning: ikke overklokk i BIOS, men bruk clockgen fra windows.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne gjort det, men uten å kunne se noe på skjermen er det ganske vanskelig :no:

finnes det noen knapp eller noe på hovedkortet for å resete det? har et MSI hovedkort

6217182[/snapback]

 

Gjetter for at du har blitt offer for et relativt kjent problem med MSI-kortene: ved overklokking av FSB over 219MHz fra BIOS så får du ikke lenger bootet. Er visstnok avhengig av kombinasjonen CPU og kort...men jeg har i alle fall det problemet med MSI K8N SLI-FI, og en X2 3800-prosessor.

 

Enkel løsning: ikke overklokk i BIOS, men bruk clockgen fra windows.

6217817[/snapback]

Da vet jeg d :) har akkurat samme hovedkort.

Men nå funker pc'en som den skal.

Tusen takk for all hjelp jeg har fått, hadde ikke fått det til uten dere! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...