Gå til innhold

Bilder av en hest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Likte det øverste :p burde kanskje fått med mer av hun som blir jaget.

Og det nederste er også veldig stilig, men det hadde nok verdt enda litt stiligere med litt lengre lukkertid, men da kan du jo fikse i Photoshop også da :thumbup:

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Liker tanken bak begge bildene, men er enig i at personen som jages på det første bildet burde vært med. Men meget god ide! På bilde nr 2 irriterer menneskefoten bak forbeinet meg litt- hadde kanskje prøvd meg innenfor gjerdet også, jeg :) Menneskefoten kan jo evt taes bort i photoshop.. litt mer rom foran hesten, så er du der.

Har planer om å fotografere litt hest selv, så det er veldig gøy å se kreative fine hestebilder!

Lenke til kommentar
ja var litt synd at jeg ikke fikk med hele. har ikke Photoshop :cry: så får vel ikke gjort noe med det. eneste jeg har er picasa å der går det vel ikke å få fikset lenger lukkertid

6212428[/snapback]

Lenger lukkertid? Da blir jo bevegelsen bare mer uskarp, og jeg kan ikke se at det er noe mål. Kortere lukkertid er min anbefaling for å fryse bevegelsen skikkelig.

Er enig i at bildet (nr 2) burde hatt mer luft foran hesten og mindre bak.

Endret av Sarge
Lenke til kommentar

Når man skal fotografere hest for en hesteentusiast kan det være lurt å tenke på sånt som å ikke få med strømgjerder, og andre forstyrrende elementer. Rett og slett fordi det ødelegger bildene i stor grad (syns jeg)

 

Syns det nederste bildet var det beste, om man ser bort fra strømtråden, og at det øverste vel var klarere :)

Det øverste bildet er ikke spesiellt flatterende i forhold til hesten syns ikke jeg, ørene er bakover (ikke så lett å gjøre noe med,men likevel)

Du har også tatt bildet slik at hesten blir veldig i nedoverbakke (Det kan hende dette blir forsterket av at det faktisk er nedoverbakke der?).

De beste hestebildene viser hest i "oppoverbakke" fra bakparten og fram til hodet, dette er ikke alltid lett å få til, og da kan litt juks være en ide :) Sånt som å iallfall ta bilder som er i litt naturlig oppoverbakke. Ta bildet på rett tidspunkt osv.

 

Det ble mange underlige punkter i en kritikk muligens, men å ta hestebilder er artig-artig og kjempevanskelig syns jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...