Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt Skjermkort, ingen drivere funker?


Anbefalte innlegg

Okai..

 

I går ankom mitt nykjøpte Club3D Geforce 7800 GS 256mb (AGP).

(Skjermen er en gammel 19" CRT. Samtron 96P)

 

Men.. jeg får det ikke til å funke. Akkurat nå sitter jeg med kortet i uten noen drivere. (Ja det "lagger" (eller lugger) litt..)

Jeg har prøvd drivere fra cd'n som fulgte med, nvidia drivere og omega drivere.

 

Jeg får bare enten ingen effekt (samme som nå uten drivere) eller så kommer det en svart skjerm og noen gråaktige striper i en liten periode etter windows loading screen for så og sende skjermen ut i hvilemodus som det ikke går ann å komme ut av. Jeg må gå inn i feilmodus på windows oppstart og fjerne driverene for å få det til å fungere igjen.

 

Ok.. jeg trodde ikke jeg var helt idiot når det kom til data men.

 

Kan noen vennligst peke meg helt fram til en driver nedlastning som skal fungere? (bruker xp)

 

(På Nvidia siden.. Etter Graphics Driver valget står valget mellom Geforce and TNT2, Geforce Go 7800 GTX, Quadro og Riva 128 / 128ZX.. hvem av de er det som jeg skal bruke? (ville tro det er den første eller andre hvertfall. Menne.. jeg synes nvidia gjør en dårlig jobb med å gjørre dette enkelt for brukerene :p) )

 

Lovpriser den som får mitt skjermkort til å fungere.

På forhånd takk. Og unskyld for at jeg tydeligvis er så idiot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør velge GeForce and TNT2 :) Og har du koblet til kortet riktig? Disse nyere kortene krever ofte at man må koble en ledning til den direkte fra PSUen...

 

EDIT: Direktelink til den internasjonale versjonen av Nvidias siste driver finner du her :)

Endret av PhoboS87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...