Gå til innhold

Ny oppgradering (5500kr - AMD64)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*sukk*

 

Med DDR2-533 vil du kunne kjøre minst 267 MHz HTT med 1:1 minnehastighet (divider 10). Det vil gi 2,67 GHz CPU, men er langt fra sikkert CPU vil klare det med luftkjøling og ganske trygg spenning. Og det er uten å overklokke minne i det hele tatt, det vil antakelig ha litt å gå på det også.

 

Kjøp heller 2 GiB, så er du sikker på å ha nok til BF2.

 

Eller kjøp et kraftigere skjermkort, og legg til mer minne senere.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Jeg skrev over at jeg vurderer å kjøpe 2 av den pakken, ikke bare en, så det blir totalt 2048mb ram;)

 

Hva er det "lurest" å gjøre? Kjøpe 1gb ram og 7600GT(Oppgraderer til 2gb når lommepoken sier OK), eller 2gb ram og 7600GS?

Endret av StIFfmasT
Lenke til kommentar
Jeg skrev over at jeg vurderer å kjøpe 2 av den pakken, ikke bare en, så det blir totalt 2048mb ram;)

Greit nok. :)

 

Men det er fortsatt lite å hente på DDR2-667. Du ville nok få bedre ytelse med DDR2-533 CL3, men det er jo god sjanse for at det minnet vil klare CL3 ved lavere frekvens.

 

Hva er det "lurest" å gjøre? Kjøpe 1gb ram og 7600GT(Oppgraderer til 2gb når lommepoken sier OK), eller 2gb ram og 7600GS?

6226656[/snapback]

Jeg ville valgt det første.

Lenke til kommentar

Jeg har da sett noen, bl.a. hos Komplett, men de var litt dyre. Ikke tenk så mye på det, det er neppe verdt å betale ekstra for. Det burde være veldig god sjanse for at billige brikker klarer CL3 ved den hastigheten du ender opp med etter overklokking.

 

Overklokk slik:

Sett minne til 200 MHz (divider 10), og øk HTT så langt det går stabilt. Til slutt strammer du inn på timings, prøv bl.a. CL3.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...