Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmenettverk med flere switcher


Anbefalte innlegg

Vi skal sette opp et nytt nettverk hjemme som ikke er trådløst. Vi får inn internettlinja i kjelleren og kommer til å ha en ruter/brannmur der. Fra ruteren skal vi koble til noen switcher som skal stå i etasjene over for tilkobling av pc og tv.

Hvilken ruter og hvilke switcher bør jeg kjøpe? Hvilken type kabler?

Jeg har en trådløs D-Link DI-614+ fra før. Er den ruteren god nok til å brukes som "hovedruter" når jeg ikke skal bruke den trådløst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har visst glemt litt detaljer...

Ruteren bør ha 8 porter. Den ene switchen skal ha 4-8 porter. Den andre switchen skal kunne kobles til printer og ha 8 porter. Må jeg koble begge switchene direkte i ruteren, eller går det an å koble en switch til en annen switch?

Lenke til kommentar
Har visst glemt litt detaljer...

Ruteren bør ha 8 porter. Den ene switchen skal ha 4-8 porter. Den andre switchen skal kunne kobles til printer og ha 8 porter. Må jeg koble begge switchene direkte i ruteren, eller går det an å koble en switch til en annen switch?

6203128[/snapback]

Trur ikke du får router med mer en 4porter.. Men Det går helt fint og koble swhitch i switch. men om det skal være mye trafikk på nettet er det kanskje lurt og velge switcher med egen upload på kanskje 1gbit. om nettet skal bruker til vanlig Internett trafikk og kanskje noe stream av film osv så er det ikke noe problem og koble switch rett i switch. men noen switcher krever at du har krysset tp mellom switchene..

Lenke til kommentar

Kjøp 3com switch (officeconnect med mindre du har pent budsjett :)) med portantall som matcher behovet ditt... 8 porter bør vel være et minimum når du først kjøper ;)

 

Angående oppkobling er det bare å koble i vei med kryssa kabel mellom switchene eller med vanlig kabel i uplink-port :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...