Gå til innhold

Winxp og Winxp 64bit.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke Microsoft satser stort på Win XP 64, da Vista kommer ut om noen få strakser. Og ikke lenge etter komme vel 64bit-versjonen.

 

Og det er vel ikke alle programmer og drivere etc som har støtte for 64-bit.

Så det eneste du har å tjene på å installere Win XP64, er programmene som kommer i operativsystemet, og evt de som allerede har utviklet programmer for denne platformen.

 

Notepad med 64-bit, tenk så fort man skriver :)

Lenke til kommentar

Elektrisk forretning? høres skummelt ut ;)

 

Spøk til side så bruker jeg XP 64 bit hjemme og det er stabilt. Som fjell. Eller, i hvert fall nesten. Har hatt noen trøbbel med programmer - men alle har latt seg løse av å laste ned nyere versjoner.

 

Drivere er vel verre, men med et ATI skjermkort, NVIDIA chipset og standard enheter ellers er det ikke så ille! Men kan være greit å sjekke på forhånd.

 

Og om ikke Windows Update funker så funker i alle fall automatiske oppdateringer!

Lenke til kommentar
Elektrisk forretning? høres skummelt ut ;)

 

Spøk til side så bruker jeg XP 64 bit hjemme og det er stabilt. Som fjell. Eller, i hvert fall nesten. Har hatt noen trøbbel med programmer - men alle har latt seg løse av å laste ned nyere versjoner.

 

Drivere er vel verre, men med et ATI skjermkort, NVIDIA chipset og standard enheter ellers er det ikke så ille! Men kan være greit å sjekke på forhånd.

 

Og om ikke Windows Update funker så funker i alle fall automatiske oppdateringer!

6208709[/snapback]

Driverproblemer er nesten borte nå. Men Windows Update fikk en pc til å gå berserk her i huset.
Lenke til kommentar

Takker så meget folkens :D

 

Da vet jeg at jeg kan bruke min vanlige windows xp på min nye amd 64bit cpu.

 

Men, ett nytt spm. Er det veldig viktig å formatere hd'n når jeg setter inn nytt HK/CPU og skjermkort ? eller ikke så viktig ? Jeg hater å vente på ting, så formatering er noe dr** _:D

Lenke til kommentar
Takker så meget folkens :D

 

Da vet jeg at jeg kan bruke min vanlige windows xp på min nye amd 64bit cpu.

 

Men, ett nytt spm. Er det veldig viktig å formatere hd'n når jeg setter inn nytt HK/CPU og skjermkort ? eller ikke så viktig ? Jeg hater å vente på ting, så formatering er noe dr** _:D

6213833[/snapback]

Om det går uten formatéring så er du heldig. Alt av drivere må byttes ut. Jeg anbefaler at du formatérer, siden det er raskere enn å krangle med pcen i timesvis om drivere. For eksempel drivere til cpu og alt må du legge inn selv hvis ikke.
Lenke til kommentar

Når det gjelder x64bit. Så er den mer stabil en x32. Jeg har brukt x64 lenge nå. Og har ikke hatt noe tull med den. Og pc har stått på 24\7 i flere uker,og alt er like raskrt som den dagen jeg startet opp pc. Det med driver problemer,er et sagablott. Greit,har du gammel,og sært utstyr i pc, kan det hende du får problem med drivere.

 

Skal du gå over til x64,kan du ta en titt på denne siden. http://www.ukgamer.com/article.php4?action=win64

 

Den viser hva som er kompatibelt med x64bit. Program,Hardware.

Lenke til kommentar
Når det gjelder x64bit. Så er den mer stabil en x32. Jeg har brukt x64 lenge nå. Og har ikke hatt  noe tull med den. Og pc har stått på 24\7 i flere uker,og alt er like raskrt som den dagen jeg startet opp pc. Det med driver problemer,er et sagablott. Greit,har du gammel,og sært utstyr i pc, kan det hende du får problem med drivere.

 

Skal du gå over til x64,kan du ta en titt på denne siden. http://www.ukgamer.com/article.php4?action=win64

 

Den viser hva som er kompatibelt med x64bit. Program,Hardware.

6214502[/snapback]

Ja den er mer stabil enn 32bit. 32bit blir tregere og tregere til mer den blir brukt, men det er tydelig at 5.2-kernelen til 64bit er bedre, siden den ikke blir treg.
Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Jeg har også problemer med windows update. Jeg kan feks ikke bruke 32 bits versjonen av Internet explorer. Jeg får opp "siden kan ikke finnes". 64 bits versjonen av IE fungerer greit, men Windows update krever at jeg benytter 32 bits versjonen av IE. Merkelig! Noen som har erfart det samme?

 

 

PS! Nei jeg har ikke tenkt å installere Firefox eller noe slikt

Lenke til kommentar
Hei dere!

 

Jeg har også problemer med windows update. Jeg kan feks ikke bruke 32 bits versjonen av Internet explorer. Jeg får opp "siden kan ikke finnes". 64 bits versjonen av IE fungerer greit, men Windows update krever at jeg benytter 32 bits versjonen av IE. Merkelig! Noen som har erfart det samme?

 

 

PS! Nei jeg har ikke tenkt å installere Firefox eller noe slikt

6228669[/snapback]

Har ikke prøvd Win x64 siden den kom ut som gratis betatest. Men som de over skriver, så fungerer vist ikke Windows Update gjennom browser. Skru heller på Automatisker oppdateringer I Kontrollpanel(Control Panel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...