Gå til innhold

Alternativer til "Fraps"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det finnes noen alternativer til programmet Fraps som brukes til å ta opp video av det som skjer på dataskjermen?

Spill som går helt fint, hakker som bare det når jeg prøver å ta opp.

Så vet noen av program som ikke krever så mye av PCn og klarer å opprettholde en bra FPS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Camtasia er iallfall et alternativ. Jeg veit ikke om det vil hakke på din datamaskin. Du kan også prøve SnagIT.

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Skrevet

Har ikke hørt om noen andre en fraps. Du kan evt bruke Windows Media Encoder. Er noe mulighet for å ta opp screen, men vet ikke om den funker i spill.

Et svar som kanskje ikke helt er et svar er å oppgradere til Dual Core prosessor. Da bruker spillet 1 CPU mens opptakeren tar den andre. Da får du overhodet ikke noe hakking.

Ellers tror jeg du rett og slett må slå ned settings i spillet du skal ta opp fra, for opptakeren skal komprimere video og tar uansett sin del av cpu-kaken. Vet ikke om fraps har mulighet til det, men forskjellige encodings krever forskjellig CPU. Som oftest mer CPU = bedre bilde og bedre komprimering, mens mindre CPU = dårligere bilde og eller større filer (som evt kan komprimeres mer i ettertid)

Skrevet

de fleste sier iallefall at Fraps er det beste tilgjengelig så jeg tror nok også at det sikkert er PCn min som ikke er så alt for bra lenger. Men noen ny enda er vel nokså uaktuelt så jeg får klare meg med det jeg har. takk for svar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...