Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn funker men skjerm blir svart etter tid.


Anbefalte innlegg

Hei, har en PC som i det siste har vært litt vrang. Etter en tid med fks. spilling av WoW, blir skjermen (LCD) svart og vil ikke svare. Pcn går videre. Har en AMD Athlon 3500+. 1k ram, x700 pro grafikkkort som nylig ble skiftet drivere til, men dette er neppe problemet ettersom det har foregått i en tid nå.

 

Takker for svar og skal prøve en annen skjerm, i mellomtiden, kom med forslag.! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortet er lite trolig. Hatt pcn i et år, og den ligger på kanskje rundt 50 i spilling. Kan sjekke når jeg spiller. SPU er en på 460W! Har bare en harddisk så dette skulle ikke by på problemer i det hele tatt.

6201279[/snapback]

 

Har akkurat det samme problemet.. Skjermen blir svart etter en stund med spilling.

Dette skjedde før bare med spill som trengte mye grafikk, men nå skjer det også

med cs 1.6! har et kabinett som måler hvor varmt det er og varmen er ikke unormal høy når jeg spiller. Jeg testet med et 64mb skjermkort engang å da funket alt:S Så derfor lurte jeg på om det kanskje kunne være strømforsyningen? den er på 300W. håper noen har svar på dette problemet? Har spurt komplett, men fikk ingen go respons tilbake.

 

Einar

Lenke til kommentar

Hei! jeg har vifteregulering i kabinettet og har sjekket at alle virker som de skal.. Men leste på et annet forum at det var noe med BIOS instillingene. Hovedkortet kan "beskytte" de andre komponentene i pcn ved at den skrur seg i en modus, slik at man nå restarte pcn for å komme tilbake til windows..

 

Dette stod som rådgivning: Det er en BIOS instilling for "shutdown temperature" .

Sjekk den og cpu temperatur under load/stress.

 

Skal teste om det virker.. kommer med tilbakemelding om testen er påsitiv=D

Lenke til kommentar

JA! fikk til at det ikke klikket enda.. har skifftet til 16.bit i windows.. det funket hvertfall på cs 1.6. du kan jo teste selv om det går.. har også sjekket litt i BIOS. Det fant jeg ut at jeg ikke brukte hele skjermkort kapasiteten, så nå skal jeg se om det funker fett på andre spill som krever litt mer også :);)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...