Gå til innhold

Hva er ordet? Motsatt av oppfølger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spill A er oppfølgeren til spill B. Hva er spill B til spill A? Jeg kommer ikke på ordet, har det på tunga, og det irriterer vettet av meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Ord som "originial" eller "forløper" kan vel brukes? Eller tenker du kanskje på ordet "Prequel"? Det refererer i så fall til en forløper der historien ligger forut i tid til originalen.

Har ikke tilgang til Ordnett.no her hjemme, ellers skulle jeg funnet flere forslag til deg :)

Skrevet
Tja. Ord som "originial" eller "forløper" kan vel brukes? Eller tenker du kanskje på ordet "Prequel"? Det refererer i så fall til en forløper der historien ligger forut i tid til originalen.

Har ikke tilgang til Ordnett.no her hjemme, ellers skulle jeg funnet flere forslag til deg :)

6191819[/snapback]

Ja, har tenkt på forløper, som sikkert også funker greit, men det er et annet ord jeg mener pleier å bli brukt (tror jeg da:S)

Skrevet (endret)
Hva med ordet forgjenger -en, -e (mots. etterfølger)

6191898[/snapback]

JA! Det kan brukes det? Jeg kom akkurat på det selv også (hvis det var det det var da), men tusen takk :D

Endret av beloeng
Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke korrekt å kalle noe for "del 1" dersom det ikke er en del av en planlagt serie.

Når det gjelder det engelske "Prequel", så er vel heller ikke det korrekt å bruke dette, da det betyr en oppfølger der handlingen er langt forut i tid historien det etterfølger. Det beste eksemplet på dette i nyere tid er vel Star Wars episode 1-3.

Skrevet

Er "spill B" forløperen til "spill A" og ikke omvendt?

Har forresten søkt på spill A men finner det ikke. Er det bra?

Forvirret? Følg med i neste episode. Del 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...