Gå til innhold

Ny forsterker + gamle høttalere = dårlig lyd


Anbefalte innlegg

For en tid tilbake kjøpte jeg meg en ny NAD forsterker på 2x150W, C-370 tror jeg den heter, på hifi-klubben, har fra før en gammal Luxman L-30 (2x70w tror jeg) som har gjort sitt for lenge siden som jeg tenkte jeg skulle bytte ut. Høyttalerene jeg har er snart 25 år gamle.

Når jeg kom hjem med forsterkeren og kobla om å skulle prøve ut forsterkern så var det veldi lite bass, prøvde forskjellige innganger og innstillinger uten noe bedre resultat, så jeg gikk tilbake til den gamle forsterkern.

Er det noen som har peiling på hva det kan være? Kan det være at høyttalerne er for gamle og må byttes ut?

 

Kunne tenkt meg nye høyttalere men lønna i forsvaret er ikke akkurat no å rope hurra for :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har vært ute for noe jeg ikke helt skjønte med engang heller.. Man har ofte mere bass (slappere bass egentlig, høres ut som det er mere) når man har for liten forsterker til høyttalerne.. Og så snart man får mere krefter til høytalerne så vil man oppleve at bassen nesten blir borte i forhold til det man hadde før. Men man har til gjengjeld mest sannsynlig fått en noe strammere bass av å bruke kraftigere forsterker da..

 

Noen som kjenner seg igjen i dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...