Gå til innhold

PSU mangler 4 pins ATX(?) kabel


Anbefalte innlegg

Goddag. Jeg holder på å sette sammen en PC, men PSUen har ikke en 4pins ATX kabel (jeg er ikke helt sikker på hva denne egentlig heter, men det står ATX 12 V på "kartet" over hovedkortet)

PSUen har derimot 6 og 8 pins kabler som passer i "ATXen" :p derfor lurer jeg på om det blir det veldig galt hvis jeg kobler til en av disse? (den med 8 ser ut som to 4pins som bare er knyttet sammen)

 

Takk for svar

 

Jeg tok med et bilde av hva jeg mener til dere som ikke skjønner hva jeg snakker om

Endret av bobjan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 pins kabel er fra CPU vifta til Hovedkortet, ikke fra PSU'en

6 pins er fra PSU'en til et skjermkort som krever ekstra strøm

selve ATX strømkontakten er 20 eller 24 pins

 

Finns det 8 pins kontakt også nå?, det har aldri jeg sett ihvertfall :p

derfor lurer jeg på om det blir det veldig galt hvis jeg kobler til en av disse?

ja det kan gå galt,Veldig galt

Lenke til kommentar

8pins kontakt finnes, men om det er rett trur eg ikkje at eg kan garantere, mi PSU (TAGAN) har to 4 pins som kan settes saman til ein 8-pins som brukes på dual cpu-hk (xeon, opteron o.l).

Er denne 8-pins kontakten ikkje delbar så trur eg at eg ikkje ville tatt sjansen.

Lenke til kommentar

Kontakten du har sirklet inn på bildet kalles "P4-kontakt" på folkemunne, eller "ATX12v-connector" på fagspråket.

 

Gul ledning = 12v

Rød ledning = 5v

Svart ledning = jord

 

Hvis 8-pins kontakten har fire gule/fire svarte ledninger, passer nedi pluggen og sitter forsvarlig fast, ville jeg ha brukt denne. Men den kontakten du avbildet kan uansett ikke brukes, fordi P4-kontakten krever tilkobling av to gule 12v-ledninger og to svarte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...