Gå til innhold

Vurderer 7900GTX 512MB PCIe


Fuel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ukens tilbud på netshop 7900GTX 512MB PCIe  3595,-

Noen som har noen erfaringer med dette kortet?

Blei litt beskymra når eg las "Dårlig overklokker. Maks 3D stabilt: 686 834 (1668) "  :thumbdown:

( https://prisguiden.no/product.php?p...9674#userReview )

6190220[/snapback]

Vurderer litt selv. Prisen er bra. Overklokkingen skal du ikke se så mye på. Nesten alle produsenter følger referanse designet til nVidia så vidt jeg vet. Og Club3D er ikke noe dårligere enn andre produsenter. Overklokking vil variere fra eksemplar til eksemplar selv innenfor samme produsent. Slik har det alltid vært.

 

Og i utgangspunktet er det jo ikke særlig vits i å overklokke dette kortet. Det er vel kjapt nok på standard frekvens. Dessuten kan man ikke regne med å komme noe særlig over 700MHz GPU og 1800MHz minne uansett. Og da vil man ikke få noe merkbar ytelsesøkning.

Lenke til kommentar

Klokke-evne på et kort er veldig avhengig av hvert enkelt kort, samt kjøleløsninen din, kvaliteten på spenning fra PSU osv. osv.

 

Ikke baser valget ditt på en enkelt uttalelse.

 

men nei, jeg tror nok ikke du kan klokke livet av dette kortet ved mindre du har noe bra kjøling. Jeg har sett en del av disse gå ganske høyt på vannkjøling dog.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Og i utgangspunktet er det jo ikke særlig vits i å overklokke dette kortet. Det er vel kjapt nok på standard frekvens. Dessuten kan man ikke regne med å komme noe særlig over 700MHz GPU og 1800MHz minne uansett. Og da vil man ikke få noe merkbar ytelsesøkning.

6190302[/snapback]

 

Ja. du har kanskje ett poeng der

 

 

Klokke-evne på et kort er veldig avhengig av hvert enkelt kort, samt kjøleløsninen din, kvaliteten på spenning fra PSU osv. osv.

 

Ikke baser valget ditt på en enkelt uttalelse.

 

men nei, jeg tror nok ikke du kan klokke livet av dette kortet ved mindre du har noe bra kjøling. Jeg har sett en del av disse gå ganske høyt på vannkjøling dog.

 

-Stigma

6190302[/snapback]

 

Nei, blir standar nok kjøling....

 

Men tar sjangsen, og bestiller eg, før eg ombestemmer meg :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...