Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp bilen kutter på 3000 o\min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min, en Volvo 460 Gl 1994 ble plutselig helt syk....kom noe røyk inn i kupeen, sterk svilukt. Og etter det har den justert seg selv opp fra 1000 Omdringer på tomgang til ca. 1400 O\min. Og kutter på 3000 O\min. Dette gjelder både ved og uten belastning.

Virker som den blir kuttet på bensin da den kutter voldsomt, ikke akkurat noen små nykk når du når 3000 o\min i fart.....

Noen som har en ide om hvor jeg bør begynne feilsøket, eller som kanskje vet hva dette kan være?

Lurer litt selv på om det kan være noen ledninger som er smeltet ihop en plass, eller kanskje en ledning som er svidd helt av..?

På forhånd takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har hatt en megakortsluttning bak/under dashbordet.

Tror jeg ville tatt en titt under dashbordet og sjekket ledningsbunten

som går igjennom torpedoveggen til motoren, er ingen varsellamper

som begynte å lyse etter dette skjedde?

Skrevet
Høres ut som du har hatt en megakortsluttning bak/under dashbordet.

Tror jeg ville tatt en titt under dashbordet og sjekket ledningsbunten

som går igjennom torpedoveggen til motoren, er ingen varsellamper

som begynte å lyse etter dette skjedde?

6176351[/snapback]

Nei, ingen lamper som begynte å lyse etter dette....nesten som at man ikke tør å sette den inn på verksted med en slik feil.....dem kan jo holde på i all evighet. Får vel gi dem et par timer og finn dem ikke feilen, så får dem bare gi opp søket.

• 2 uker senere...
Skrevet

hei tyroc.

Fant de ut av feilen? Jeg har ett lignende problem, men uten svilukt og alt det der. Og bilen min kutter på 4000 omdreininger. Uansett om jeg står i ro og ruser motoren eller om jeg kjører. høres ut som den blir kvalt over 4000 omdreininger.

Plutselig var den slik, kjørte med den på onsdag da virka den helt fint, men i går ble den helt åndsvak.

Noen som vet noe?

Skrevet

det er vel noe med en turtall sperre som har gått dundas.. modern hadde samme på en bil... men tror det gikk over av seg selv..

Skrevet

Har snakket med verksted...kunne være tomgangsventil som hadde fått dritt/olje på seg, har sjekket litt men den virker ok. Fordeler lokket mitt ser litt sjabby ut, så æ skal prøve å bytte det, men tror ikke det har noe med denne saken å gjøre. Bli nok nødt å hive han inn på verksted og la dem få se litt på han. Men æ trur æ bli å gi dem max 2 timer til å finne feilen på......finner dem den ikke da, så får vi se an saken....

Urgh, kjiiipt å bli plaga med sånn...tull.........Toyota neste.. :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...