Gå til innhold

Creative Jukebox Zen + litt til


Anbefalte innlegg

Leter for tiden etter en harddisk-basert mp3-spiller, og har da står valget mellom Apple iPod, eller en fra Creative.

 

iPod synes jeg er litt i dyreste laget, og den har færre funksjoner enn f.eks. Creative Jukebox 3. Jukebox 3 på sin side er ganske stor, men har det meste av funksjoner.

 

Så til hovedsaken. Midt i all grublingen kom jeg over en artikkel om nye mp3-spillere fra Creative på It-avisen.no Synes bildet av spilleren virker lovende, men finner lite info om den på nettet. Noen som vet noe? Linker til sider med info taes i mot med takk..

 

Ellers må de som har iPod, eller en creative-spiller gjerne fortelle meg hva de synes er bra med spilleren sin, og hva de synes er dårlig (hvis det skulle være noe som er dårlig da).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en 10GB iPod her om dagen, og kan ikke si annet enn at jeg er meget imponert over det Apple har fått til her. Jeg kjøpte macversjonen, og det var bare å koble firewire til powerbooken min, så startet iTunes og lastet inn alle sangene. (Foresten kjekt med firewire, så tar det ikke hele dagen å overføre sangene...)

 

Det ser ut til at batterikapasiteten også er bra, men jeg har ikke fått testet om den virkelig varer i 10 timer slik Apple vil ha det til (tviler vel litt på at det holder så lenge men...)

 

Å finne frem i sangene går som en drøm, lyden er bra, og i det hele tatt er jeg fornøyd.

 

Hvis jeg skal klage på noe, så må det bli firewirekabelen. Det er ganske vanskelig å få den ut av maskinen (ihvertfall fra min PowerBook), siden kontakten er forholdsvis liten.

 

Men, alt i alt er det veldig lite negativt å si, og så er det jo et utrolig bra design på iPoden da.....

Jeg kan ikke annet enn å anbefale den...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

JA!!

 

Jeg synes nesten Zen er bedre bare på grunn av USB pluggen, den er _SÅ_ mye mer praktisk ann firewire nemlig av den grunn at alle har den! Derfor er Juckebox den idèelle portable harddisk.

 

Hmmmm... En ting jeg har lurt lenge på, hva gjør man om man skal på ferie når det er lite tilgang til strøm, da kansje eneste mulighet til fornyelse av batteriet er å kjøpe nytt?

 

F.x hyttetur vekk fra sivilasjonen, eller interrailing der vi ikke tar inn på hotel (sover på toget), er en person med Zen/iPod dømt til å gå tom for batteri eller er det flere løsninger jeg har hoppt over?

Lenke til kommentar

Den 2002-10-30 00:15, skrev wola:

 

"Jeg synes nesten Zen er bedre bare på grunn av USB pluggen, den er _SÅ_ mye mer praktisk ann firewire nemlig av den grunn at alle har den! Derfor er Juckebox den idèelle portable harddisk."

 

Er du egentlig klar over hvor lang tid det tar å overføre store mengder musikk med USB 1.1 (som Zen har)?

 

"Hmmmm... En ting jeg har lurt lenge på, hva gjør man om man skal på ferie når det er lite tilgang til strøm, da kansje eneste mulighet til fornyelse av batteriet er å kjøpe nytt?"

 

Batteriet på disse spillerene er innebygd og kan ikke byttes, men det følger med vanlig lader for strømnettet på både iPod og Creative Zen.

 

 

 

Zen virker som en alldeles glimrende spiller. Hadde egentlig tenkt å kjøpe iPod, men venter heller til Zen er tilgjengelig fra Creatives europeiske nettbutikk.

Informasjon finnes her:

 

http://www.itavisen.no/art/1299584.html

og her:

http://no.europe.creative.com/products/pro...ct.asp?prod=369

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: OmBot på 2002-10-30 00:42 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: OmBot på 2002-10-30 00:43 ]

Lenke til kommentar

jeg vet hvor tregt usb1.1 er! men det er _så_ intenst mye mer praktisk...

 

Jaffal viss en kamerat av deg har en film du har xtremt lyst på og han ikke har firewire så sliter du litt med en iPod fx.

 

Det tar jo litt lenger tid å laste den ned fra nettet (viss du da gidder å sløse bredbånd da) enn gjennom en usb plugg).

 

Her har jeg jaffal en _test_ av Zen :eek:http://electronics.cnet.com/electronics/0-...20518600-1.html

 

og dere kan jo også ta en tur innom den andre tråden http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...m=79&replies=33

 

Btw, vet noen når fjernkontrollen til Zen skal komme`?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: wola på 2002-10-30 12:50 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-10-30 12:45, skrev wola:

"jeg vet hvor tregt usb1.1 er! men det er _så_ intenst mye mer praktisk..."

 

Så rett, så rett!

 

"Btw, vet noen når fjernkontrollen til Zen skal komme?"

 

Creative sier slutten av november, men det er vel det amerikanske markedet. Kommer antageligvis til Europa rett før jul eller i begynnelsen av neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...