Gå til innhold

Kjøp av cpu(AMD), hovedkort og skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal oppgradere en vel gammel pc (snart 3,5 år) og har kommet til at jeg trenger nytt hovedkort, cpu, skjermkort og muligens ram.

 

Det jeg tenker meg er en AMD Athlon 3700+ prosessor med et passende hovedkort, og et eller annet GeForce 7600 GT skjermkort.

 

Det jeg lurer mest på er om det er noen erfaringer med forskjellige varianter av GeForce 7600 GT rundt omkring. Jeg er også usikker på hvilke hovedkort jeg bør gå for utover at det skal være PCI Express.

 

Poenget med oppgraderingen er hovedsaklig Oblivion-spilling.

 

Hvis det er noen som har noen tanker er jeg takknemlig for synspunkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MULIGENS RAM?????

ram fra før?

psu?

6175098[/snapback]

 

Nå har jeg vel ikke spurt om hjelp til RAM, men det viser seg at jeg trenger ny RAM også. Og strømforsyning. Den jeg har yter visst 300W (Avance ATX-1125BTA). Regner med budsjettet sprenges.

 

Det jeg egentlig lurer på er om det er noen særlig forskjell mellom de forskjellige GeForce 7600 GT kortene og evt også forskjellige hovedkort (PCI Express, Socket 939, evt AM2)

 

Jeg har søkt lenge både på forumet her og på diverse nettbutikker, og har så godt som bestemt meg for Athlon 64 3800+ som det beste kjøpet. Nærmer meg også et hovedkort; Asus A8N-E. Det ser ut til å være ganske godt utstyrt til prisen. (S-ATA2, PCI-Express porter)

 

Når det gjelder skjermkort er jeg mer usikker. Budsjettet er ganske sikkert for lite for et GeForce 7900GT kort, men GeForce7600GT skulle gå.

Lenke til kommentar
Det vet jeg.........

Men da hakker det noe j......

Spiller drar oppimot 1500mb ram nor det brukes hvis du har så mye...

Eller 960mb ram hvis du har 1gb.......

 

[Er ikke helt sikker men nokså]

6175492[/snapback]

 

Hakker? Da har du dårlig skjermkort, eller satt opp for høye settings for skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar

Gallec:

Det er bra nok det du har der + kanskje 512mb til :innocent:

Hvis det ikke fungerer så må du bare kjøpe en litt bedre PSU,

men du får vel prøve.....

 

 

 

hvilket 7600GT kort er det samme med mindre du kjøper xfx sitt XXX edition eller gigabyte sitt lydløse kort...

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...