Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med spill ! Det snør/stopper opp.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny pc for ikke så lenge siden. Første uken var det ikke noe problemer med spill osv, men senere har jeg hatt problemer i alle spill.

Grafikken osv kjøres helt glatt i spill, ikke noe lagg osv, men ved spesielle tekster osv, blir teksten dratt fort opp/ned. Hm, kalles at det snør trur jeg.. Og det hender at pcen stopper HELT opp og må restartes. Kunne kanskje sett ut som skjermkortet var klokket, men det er det ikke.

 

-----

PC:

 

- Intel Pentium 4 3.2 Ghz (775) denne

- Abit AW8 denne

- PowerColor X850 XT denne

- Corsair DDR2 1Ghz 8000UL (2x512)

- Hiper Type-R (580W) denne

 

-----

Trudde først at det var noe feil med selve skjermkortet, men da jeg lånte et annet skjermkort fra jeg en jeg kjenner. Samme skjermkortet bare at det var Sapphire. (denne)

Det er ikke 100% sikkert at dette kortet fungerer, men når samme feilen fortsatt er her så er det sore sjangser for at det ikke er noe med selve skjermkortet.

Endret av eNgage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du ad-aware?

hvis ikke last det ned, det kan hende at du har virus evnt spyware som gjør at pc'en reagerer ved spesielle tekster!

pc'en din er drit bra og jeg ser ingen problemer ved den!

søk på www.google.com etter ad-aware så laster du det ned!

også kan du sjekke om du har de nyeste driverene til skjermkortet ditt.

bare noen små tips værtfall...

Lenke til kommentar

Hm.. Da kan det være det at jeg har hatt litt probs med virus/spyware osv i det siste kanskje da.. hm.. Har loket litt med drivere osv, ser ut til at det skifter litt hvor ille det "snør" for hver forskjellig driver jeg har prøvd. Fra ati.com eller omegadrivers osv..

F.eks ved spillet CSS inne på selve menyen der det står "Counter-Strike" hender det at f.eks "snør" ved en av de bokstavene, altså at det blir dratt opp streker osv fra bokstavene.

 

Alle delene er nye bortsett fra CPU`en, tenkte litt på at det kanskje er noe fuck med den ? hm.. Men med tanke på at alt fungerte en gang så er det jo litt rart da..

Lenke til kommentar

Prosessoren har grei kjøling, er ikke noe fare ved den.

Den er snart 2år, men har fungert som ei klokke.

 

Mulig at jeg loket litt med no ram settings, men nå står de på default så...

 

Syns problemet er litt rart egentlig, men kan prøve en grundig søk med div antivirus/spyware etc..

Lenke til kommentar

Søkt igjennom pcen grundig etter spyware etc nå. Ser ikke ut til å hjelpe.

 

Trur ikke det er noe feil med softwaren. Har testet rammen i memtest, og den fant ikke noe feil der. Kan det være noe med cpuen kanskje?

Endret av eNgage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...