Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen 3FY


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg det har jeg og fått beskjed om på hver eneste matte og fysikk prøve/tentamen/eksamen jeg har hatt, i tillegg til kalkulator-sjekk, men det har enda ikke skjedd :p Men tviler på jeg gidder å gamble på det likevel...

Endret av Unreal
Lenke til kommentar
Enig, og regner med at du også sliter med de greierne i signaturen:/

6201736[/snapback]

Jeg turte ikke betale for denne måneden, pga. alle eksamenene :/

 

Regner med at jeg vil regne en del oppgaver, lese gjennom løsningsforslag for resten, og håpe at jeg har lært meg stoffet nogenlunde godt nok fra tidligere på året. Vil også bla gjennom boka en gang rett før eksamen, så det sitter friskt i minne.

Lenke til kommentar
Du trenger vel strengt tatt ikke matte formelsamlinga?

Og hva mener du med friskriving?

6203229[/snapback]

 

 

trenger den bare til en ting... trigonometri. har aldri orket å lært meg de "sin v = a/c" osv...

6204515[/snapback]

Jau sant nok. Er litt stress iblandt.

Lenke til kommentar

Tok 3FY som privatist i år, og hadde eksamen 12/5. Her sjekket de i allefall annenhver formelsamling for notater, så det lønner seg neppe å gamble på at det går bra med notater ;) Det beste tipset - som mange har vært inne på - er å løse eksamensoppgaver. Gjør alle oppgavene, og ikke hopp over oppgaver som "gjør rede for" eller "forklar". Disse "stiloppgavene" er knallviktige og oppgave 5 er nesten alltid en slik luring (bortsett fra årets privatisteksamen), og den teller jo 25% av hele eksamen.

 

I tillegg er det jo en hel del generelle tips, som gjelder for alle realfag (og som de fleste sikkert vet om). Kan være lurt å regne eksamenssettene som om det skulle vært eksamen - for å bli vant til å ikke slurve med benevning o.l. Ha hele tiden en "samtale" med sensor, forklar hva du gjør, hva formelen du bruker heter, og spesielt hvorfor du bruker den. Vær nøye med strek under svaret, riktige likhetstegn, og orden på besvarelsen. For tekstoppgaver er det viktig å holde seg til fakta. Sensor gjennomskuer alle forsøk på svadaskriving - det funker stort sett bare i samfunnslære og andre muntligfag :p Presise og innholdsrike svar premieres - svar med mye fyllstoff gir et dårlig inntrykk.

 

Etter en fysikkeksamen gjør det seg med noen pils :thumbup:

Lenke til kommentar

Isj, 3FY her også. Har gjort 2 eksamensoppgaver til nå (har ikke orket), men skal gjøre hvertfall 2 til i morgen. Jeg får klar 6 i standpunkt, og bør klare å regne det meste prikkfritt. Dog er det viktig med orden og forklaringer samt benevning, det må jeg terpe på. Dessuten er det vanskelig å vite akkurat hva de vil ha i de nevnte "stiloppgavene". Jeg får bare skrive alt jeg vet om emnet, og håpe det holder.

 

Angående formelsamling for matte; på skolen vår har fysikklærerne bedt rektor om at disse IKKE skal sjekkes, håper bare det overholdes. Hvis jeg blir sjekket, gir jeg heller fra meg formelsamlingen hvis vaktene er litt runde i kantene, da jeg klarer meg greit uten. Men det er jo litt kjipt å bli tatt for juks pga at man ikke påkoster seg en ny samling.

Lenke til kommentar

Da er det 13 timer igjen til eksamen. Det meste ser ut til å greit egentlig... untatt den forbanna induksjonen. Blir jo svimmel bare av å lese om Faradays lov. Skal bruke resten av dagen å på regne eksamensoppgaver og håpe vi får noen lignende oppgaver i morgen.

Lenke til kommentar
Da er det 13 timer igjen til eksamen. Det meste ser ut til å greit egentlig... untatt den forbanna induksjonen. Blir jo svimmel bare av å lese om Faradays lov. Skal bruke resten av dagen å på regne eksamensoppgaver og håpe vi får noen lignende oppgaver i morgen.

6224339[/snapback]

Sats på Lenz lov til det meste av retning osv. siden denne er mye enklere å forstå om man har problemer med retningsbestemmelse osv. Ellers synes jeg begge deler er ganske greit :)

Lenke til kommentar
Isj, 3FY her også. Har gjort 2 eksamensoppgaver til nå (har ikke orket), men skal gjøre hvertfall 2 til i morgen. Jeg får klar 6 i standpunkt, og bør klare å regne det meste prikkfritt. Dog er det viktig med orden og forklaringer samt benevning, det må jeg terpe på. Dessuten er det vanskelig å vite akkurat hva de vil ha i de nevnte "stiloppgavene". Jeg får bare skrive alt jeg vet om emnet, og håpe det holder.

 

Angående formelsamling for matte; på skolen vår har fysikklærerne bedt rektor om at disse IKKE skal sjekkes, håper bare det overholdes. Hvis jeg blir sjekket, gir jeg heller fra meg formelsamlingen hvis vaktene er litt runde i kantene, da jeg klarer meg greit uten. Men det er jo litt kjipt å bli tatt for juks pga at man ikke påkoster seg en ny samling.

6218285[/snapback]

Hvorfor skal ikke formelsamlingene sjekkes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...